آفتاب

انجام مطالعات سلولی و حیوانی با موضوع سرطان در جهاد دانشگاهی

انجام مطالعات سلولی و حیوانی با موضوع سرطان در جهاد دانشگاهی

تهران- ایرنا- پژوهشکده سرطان سینه جهاد دانشگاهی و جهاد دانشگاهی خراسان رضوی تفاهم نامه مشترکی در زمینه انجام مطالعات سلولی و حیوانی در زمینه سرطان و مطالعه روی سلول های بنیادی، گیاهان و قارچ های دارویی به امضا رساندند.

به گزارش روز یکشنبه گروه علمی ایرنا از پژوهشکده سرطان سینه جهاد دانشگاهی، مدیرگروه پژوهشی طب فراگیر در سرطان این پژوهشکده گفت: به عنوان نخستین فعالیت مشترک، مطالعه ای روی شناسایی و بررسی خواص ضدسرطانی قارچ خوراکی (Agaricus Bisporus) آغاز شده است.
دکتر علیرضا مجید انصاری اظهار کرد: این کار توسط گروه زیست فناوری قارچ های صنعتی جهاد دانشگاهی خراسان رضوی و گروه پژوهشی طب فراگیر در سرطان پژوهشکده سرطان سینه با همکاری پژوهشکده گیاهان دارویی دانشگاه شهید بهشتی آغاز شده است.
وی با اشاره به اینکه درحال حاضر خواص نسبی ضدسرطانی برخی قارچ های خوراکی تا حدی مشخص شده است؛ گفت: در این بررسی قرار است پروتئین های این قارچ خوراکی جداسازی و شناسایی شود و اثرات ضدسرطانی آن مورد مطالعه قرار گیرد.
مجید انصاری ادامه داد: درصورت یافتن ترکیبات پروتئینی با خواص قابل توجه ضدسرطانی در مطالعات آتی، این ترکیبات به عنوان ماده موثره اولیه برای تولید داروها پیشنهاد و استفاده می شود.
علمی (1) ** 1201 **1834
خبرنگار: عبدالکریم جبارپور ** انتشاردهنده: ناهید شفیعی
کد N1529451

وبگردی