آفتاب
وزیر نیرو:

توسعه بهره‌گیری از انرژی‌های پاک در کشور ضروری است

توسعه بهره‌گیری از انرژی‌های پاک در کشور ضروری است

اراک- وزیر نیرو گفت: همانگونه که امروز استفاده از انرژی های پاک در بسیاری از کشورهای جهان مدنظر قرار دارد، توسعه بهره گیری از انرژی خورشیدی در کشور ما نیز ضروری است.

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با سفر رئیس جمهور و هیات دولت به استان مرکزی، بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور با حضور وزیر نیرو در اراک بهره برداری شد.

حمید چیت چیان، وزیر نیرو در مراسم بهره برداری از این نیروگاه یک مگاواتی اظهار داشت: امروز در دنیا بهره گیری از انرژی خورشیدی افزایش یافته و توسعه آن در کشور ما نیز روبه افزایش است که این روند باید تسریع شود.

وی افزود: توسعه بهره گیری از انرژی خورشیدی در راستای تولید پاک و در نظر گرفتن معیارهای زیست محیطی، اقدام مناسبی است و هزینه ها را کاهش می دهد.

وزیر نیرو تصریح کرد: در حال حاضر در راستای حمایت از تولید انرژی های پاک در کشور به ازای هر کیلووات ساعت، سه هزار و ۷۰۰ ریال به تولید کنندگان این انرژی ها پرداخت می شود و برنامه آتی نیز افزایش تولید این انرژی ها است.

چیت چیان گفت: توسعه انرژی های پاک در کشور اقدام مهمی در راستای خودکفایی و خوداتکایی است که باید با بهره گیری از توان علمی داخلی و فناوری های نوین، انجام پذیرد.

وی خاطرنشان ساخت: نیروگاه های برق خورشیدی در دست اقدام کشور با توانایی تولید بیش از ۱۰ مگاوات برق، تا پایان سال جاری مورد بهره برداری قرار می گیرند و سیاست امروز دولت نیز توسعه بهره گیری از انرژی های پاک است

گفتنی است اولین نیروگاه یک مگاواتی خورشیدی کشور در اراک در زمینی به مساحت ۱۶ هزار متر مربع ساخته شده و با ۳۹۲پنل، ۲۰۰ دستگاه آرایه، چهار اینورتر، ظرفیت ۲۵۰ ولت پلی کریستال و توان نامی ۲۵۰ ولت، فعالیت خود را از امروز آغاز کرد.

کد N1529439

وبگردی