آفتاب

اطلاع رسانی پیامکی تخلفات رانندگی در محورهای مواصلاتی آذربایجان شرقی

اطلاع رسانی پیامکی تخلفات رانندگی در محورهای مواصلاتی آذربایجان شرقی

تبریز- ایرنا- رئیس پلیس راهور آذربایجان شرقی گفت: از امروز تخلفات رانندگی در سه محور مواصلاتی استان بصورت پیامکی و برخط (آنلاین) به مالک خودرو ارسال می شود.

سرهنگ جواد ناموران روز شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: 26 سایت دوربین کنترل سرعت در محورهای مواصلاتی تبریز- اهر و بالعکس، اتوبان شهید کسایی و بزرگراه پیامبر اعظم تعبیه شده است.
وی ادامه داد: این دوربین ها تنها سرعت لحظه ای خودرو را ثبت نمی کنند بلکه سرعت متوسط بین دو دوربین را سنجش کرده و بر اساس زمان قانونی تعریف شده سرعت مجاز آنرا ثبت می کنند.
سرهنگ ناموران اظهار کرد: اگر راننده خودرو در کمتر از مدت زمان تعریف شده مسافت بین دو دوربین را طی کند بلافاصله این تخلف سرعت در سیستم هوشمند ثبت و به مالک خودرو پیامک ارسال می شود.
وی گفت: در صورتی که در برگ سبز خودرو شماره تلفن همراه مالک خودرو درج نشده باشد این تخلف در پرونده ثبت و در زمان استعلام خلافی خودرو اعلام می شود.
رئیس پلیس راهور آذربایجان شرقی افزود: رانندگانی که تلفن همراه آنها در برگ سبز خودرو ثبت نشده باشد، با مراجعه به بخش شماره گذاری خودرو مشخصات برگ سبز را به روز کنند.
وی تاکید کرد: میزان سرعت مجاز در آزاد راه ها 110 و 120 کیلومتر در ساعت می باشد ولی در محور تبریز- اهر و بالعکس چهار سرعت مجاز 60، 80، 90 و 100 کیلومتر در ساعت تعریف شده است.
سرهنگ ناموران افزود: ضروری است رانندگان خودرو در این مسیر که چهار سرعت تعریف شده است بر اساس سرعت مجاز حرکت کنند تا توسط دوربین های سرعت سنجش جریمه نشوند.
خبرنگار: مینا بازگشا** انتشاردهنده: محمد عزیزی راد
6120/518
کد N1529370

وبگردی