آفتاب
رئیس سازمان محیط زیست کشور خبر داد؛

پیگیری برای افزایش حق آبه تالاب میقان اراک در دستور کار است

پیگیری برای افزایش حق آبه تالاب میقان اراک در دستور کار است

اراک- رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: تالاب میقان به عنوان یک زیستگاه طبیعی مهم در استان مرکزی باید حفظ شود و در این راستا پیگیری برای افزایش حق آبه این تالاب را مدنظر داریم.

به گزارش خبرنگار مهر، معصومه ابتکار ظهر یکشنبه در جریان سی و دومین سفر استانی دولت یازدهم در اراک اظهار داشت: در سفر رئیس جمهور و هیات دولت مصوبات خوبی در زمینه آلودگی هوای اراک و همچنین مدیریت تالاب کویری میقان و تامین حق آبه مناسب آن انجام خواهد شد.

وی با اشاره به دیگر معضلات زیستی محیطی در استان مرکزی و شهر اراک افزود: شهر اراک با آلودگی ناشی از صنایع نیز دست و پنجه نرم می کند که باید نوسازی تجهیزات در این صنایع به منظور کاهش آلایندگی در دستور کار قرار گیرد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور بیان کرد: در راستای کاهش آلودگی هوای اراک گاز سوز کردن کوره های آجرپزی، حذف سوخت مازوت از نیروگاه شازند و عرضه بنزین یورو چهار انجام شده و سایر اقدامات برای کاهش آلودگی نیز پیگیری خواهد شد.

ابتکار خاطرنشان ساخت: به دلیل موقعیت جغرافیایی استان مرکزی، این استان از آلودگی های ناشی از ذرات معلق و ریزگردهایی که از سمت غرب کشور وارد می شود نیز تاثیر می پذیرد و مشکل آلودگی آن را دوچندان می کند.

وی اظهار داشت: به سبب وجود ریزگردها طی سال های اخیر تعداد روزهای آلوده شهر اراک افزایش یافته است که البته خشکسالی و کمبود منابع آب زیرزمینی نیز در این مورد بی تاثیر نیست.

کد N1529269

وبگردی