آفتاب

48 درصد مساجد کشور فاقد روحانی است

48 درصد مساجد کشور فاقد روحانی است

سمنان- ایرنا- رئیس سازمان بسیج مساجد و محلات کشور گفت: 48 درصد از 70 هزار مسجد کشور فاقد روحانی است.

به گزارش ایرنا، سردار حسین بهشتی روز یکشنبه در دیدار با امام جمعه سمنان در دفتر وی، افزود: در حال حاضر 150 هزار روحانی در کشور وجود دارد و به میزان سه برابر از این تعداد، کشور نیاز به روحانی دارد.
رئیس سازمان بسیج مساجد و محلات کشور بیان داشت: از 70 هزار مسجد کشور، 40 هزار مسجد دارای پایگاه بسیج مقاومت است.
سردار بهشتی با بیان اینکه مسجد از ارکان مهم کشور است و در صحنه های مختلف انقلاب نقش مساجد تاثیر فراوانی داشته است، ادامه داد: انقلاب اسلامی از مسجد آغاز شده است و هشت سال دفاع مقدس نیز از مساجد کشور پشتیبانی شده بود.
وی اضافه کرد: به دلیل افزایش سازمان های مردم نهاد و هیات های مذهبی، توجه جوانان به مساجد کم شده است و جذب جوانان و نوجوانان به مساجد یکی از ضرورت های اصلی است که باید مسوولان به آن توجه ویژه ای داشته باشند.
وی با بیان اینکه یکی از موضوع های مهم در جذب جوانان، به روز بودن روحانیان و استفاده از ظرفیت بسیج است، افزود: روحانی ها با استفاده از ظرفیت های بسیج و با به روز کردن اطلاعات خود، می توانند جوانان را به مساجد جذب کنند.
سردار بهشتی، یکی دیگر از ضرورت ها را تشویق جوانان دارای شرایط به سمت طلبگی و ورود به کسب دروس حوزوی عنوان کرد و گفت: در تمام کشور باید مسوولان جوانان را به سمت طلبگی و روحانیت تشویق کنند، زیرا در کشور کمبود روحانی وجود دارد و ورود جوانان می تواند راهگشای مسایل آینده باشد.
وی یادآور شد: سازمان بسیج مساجد و محلات کشور به دنبال ایجاد محله سالم و اسلامی است و برای تحقق این موضوع از ابتدای مهر 95 با همکاری سپاه، ابلاغی به تمام استان های کشور مبنی بر برگزاری کلاس و خدمت رسانی در مسجد به مردم ارسال شده است.
رئیس سازمان بسیج مساجد و محلات کشور تصریح کرد: 20 قشر تخصصی بسیج مانند بسیج جامعه پزشکی، حقوق دانان و استادان، با حضور در مساجد مسایل موجود در حوزه های تخصصی خود را به مردم آموزش می دهند و این حرکت راهکاری برای افزایش جذب جوانان به مساجد است.
وی اضافه کرد: همه مسوولان باید با استفاده از ظرفیت های بسیج و با کمک سپاه، به اقشار مختلف مردم خدمت رسانی کنند تا شاخص های رشد کشور افزایش پیدا کند.
رئیس سازمان بسیج مساجد و محلات کشور، وضعیت استان سمنان را در شاخص های مختلف مساجد مطلوب ارزیابی کرد و گفت: همدلی و همگرایی مسوولان دستگاه های اجرایی با سپاه و بسیج خوب است و امید است شاخص های رشد استان شتابان اوج بگیرد.
این نشست با حضور آیت الله سید محمد شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان، محمد همتیان معاون استاندار سمنان و جمعی از مسوولان این استان برگزار شد.
سردار حسین بهشتی روز یکشنبه برای بازدید و بررسی مسایل و مشکلات مساجد استان به سمنان سفر کرده است.
در استان سمنان 809 مسجد وجود دارد که در 527 مسجد، دست کم یک نوبت نماز جماعت اقامه می شود.
7341/6103
خبرنگار: خدیجه سلطانی پور ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان
کد N1529236

وبگردی