آفتاب
مهر پیگیری کرد

جوایز «باران رحمت» پس از ۱ سال پرداخت می‌شود/ اسپانسر بدقولی کرد

جوایز «باران رحمت» پس از ۱ سال پرداخت می‌شود/ اسپانسر بدقولی کرد

جعفر عطایی معاون اجرایی موسسه آموزش عالی علمی-کاربردی فرهنگ و هنر از تسویه تمام بدهی های دومین جشنواره «باران رحمت» تا پایان سال ۹۵ خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، تیرماه سال ۹۴ دومین جشنواره «باران رحمت» در رشته های هنری ویژه دانشجویان علمی کاربردی فرهنگ و هنر  به ریاست حمید شاه آبادی و دبیری حسین پارسایی در شاخه های تصویرسازی، پوستر، عکس، خوشنویسی، نقاشی، تایپوگرافی، کتاب «پای منبر خدا»، تذهیب، گل مرغ، نگارگری، تشعیر، فیلم داستانی و مستند، تئاتر صحنه ای و خیابانی برگزار شد و در اختتامیه در خانه هنرمندان ایران ۷۶ برگزیده در شاخه های مختلف معرفی و حواله هایی به عنوان جایزه با ارقام متفاوت به آنها داده شد.

طی تماس شماری از هنرمندان تجسمی برگزیده این جشنواره با خبرگزاری مهر مبنی بر نقد نشدن این حواله ها با گذشت بیش از یکسال، پیگیر حق و حقوق این هنرمندان شدیم.

جعفر عطایی معاون اجرایی موسسه آموزش عالی علمی-کاربردی فرهنگ و هنر با بیان اینکه همه حواله های دومین جشنواره سراسری «باران رحمت» تا پایان سال ۹۵ نقد می شود به خبرنگار مهر گفت: ما در موسسه آموزش عالی علمی-کاربردی فرهنگ و هنر پرداخت همه بدهی های این جشنواره را بر گردن خود می دانیم البته مشکلات پیش آمده در تسویه حساب حواله های این جشنواره به دلیل عملی نشدن تمام و کمال تعهدی بود که اسپانسر این جشنواره به عهده داشت.

وی ادامه داد: جشنواره «باران رحمت» را موسسه آموزش علمی-کاربردی فرهنگ و هنر برگزار کرده و در این موضوع که برگزارکننده اش ما هستیم شکی نیست اما در آن زمان معاون فرهنگی موسسه به آقای شاه آبادی گفته بودند اسپانسری برای این جشنواره پا پیش گذاشته که صفر تا صد تعهد مالی آن را انجام می دهد و موسسه نباید مبلغی را هزینه کند چرا که در بودجه هیات امنا هم برای سال ۹۴ بودجه ای برای این جشنواره منظور نشده بود اما وقتی جشنواره تمام شد اختلافی میان معاونت فرهنگی و اسپانسر به وجود آمد.

این مقام مسئول بیان کرد: اختلاف رقمی که اسپانسر ادعای پرداخت آن را داشت و رقمی که معاونت فرهنگی اعلام کرده بود زیاد نبود اما همین اختلاف رقم باعث شد برخی پرداخت ها صورت نگیرد ضمن اینکه اسپانسر همان رقمی هم که اعلام کرد پرداخت کرده کمتر از تعهد اصلی اش بود.

عطایی در پایان اظهار کرد: در این مدت بخشی از این پرداخت ها به اساتیدی که داوری را به عهده داشتند صورت گرفته و ما به همه استان ها گفته ایم مبلغ تعهد به هنرمندان برگزیده هر استان را به هر طریقی تامین کنند و تا پایان سال ۹۵ این پرداخت ها تمام خواهد شد اما مشکلی که پیش آمد از این رو بود که موسسه هیچ بودجه ای برای این پرداخت ها پیش بینی نکرده بود و همانطور که گفتم به دلیل عدم اجرای تعهد اسپانسر این مشکلات به وجود آمد.

سومین جشنواره «باران رحمت» در سال ۹۵ برگزار نشد.

کد N1529076

وبگردی