آفتاب

نماینده مجلس: اساس ایجاد مناطق ازاد جذب سرمایه گذاری خارجی است

نماینده مجلس: اساس ایجاد مناطق ازاد جذب سرمایه گذاری خارجی است

کیش – ایرنا – دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزایش تعداد مناطق آزاد و موفقیت مناطق موجود بر اساس اهداف ترسیم شده را نیاز به تحقیق و کار کارشناسی بیشتری دانست و گفت : اصل ایجاد مناطق آزاد جذب سرمایه گذاری خارجی است .

محمد رضا خبازی که برای بازدید از طرح های عمرانی و دیدار با مسئولان به کیش سفر کرده بود در مورد افزایش تعداد مناطق آزاد اظهار کرد : این اقدام نیاز به کار کارشناسی دقیق دارد و باید زیرساختهای لازم برای توسعه فراهم باشد ، صرف اینکه تنها بخواهیم تعداد مناطق آزاد مختلف در سطح کشور را افزایش دهیم کافی نیست .
وی تاکید کرد : برای ایجاد مناطق آزاد شاخص های مختلفی وجود دارد که مهمترین آن وجود بستر های لازم دریک منطقه است و دیگر اینکه مدیری شایسته و قوی بتواند ماموریت های محوله را پیگیری و به خوبی عملیاتی کند.
خبازی در مورد مخالفت و موافقت نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ایجاد مناطق آزاد جدید گفت: برخی انتقاداتی دارند که این مناطق مکانی برای واردات است که بخشی از این انتقادات بجاست .
خبازی در مورد اینکه آیا مناطق آزاد به اهداف خود نزدیک شده اند یا خیر؟ اظهار داشت: اصل ایجاد مناطق آزاد برای جذب سرمایه گذاری های خارجی ، توسعه زیرساختها و صادرات محصول به دیگر کشورها است که باید بسترهای لازم بیش از پیش و زمینه حضور کشورهای خارجی و سرمایه گذاران فراهم شود.
وی در مورد روند توسعه منطقه آزاد کیش نیز گفت : این منطقه در حال توسعه است و در در حوزه های مختلف عمرانی اقدامات خوبی انجام گرفته و یک افق بلند مدت برای آن ترسیم شده است .
دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات تصریح کرد : در کیش ظرفیت های خوبی برای جذب گردشگر و توسعه وجود دارد که با اقدامات انجام شده در حال حرکت به سمت و سوی واقعی است .
دبیر کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در مورد جذب دانشجوی خارجی در مناطق آزاد به ایرنا گفت: با افزایش ارتباط با دانشگاه های سایر کشور و فراهم ساختن زیر ساخت های لازم علمی می توان در این زمینه گام های مثبتی برداشت ، دعوت از استادان به نام در دانشگاه های مناطق آزاد و کتاب های مرجع برای تدریس سبب ایجاد رغبت برای حضور در این دانشگاه ها می شود.
وی گفت: به رغم تلاش های دشمنان که ایران هراسی را در جهان در دستور کار قرار داده اند و تلاش می کنند تا وجهه جمهوری اسلامی را مخدوش کنند خوشبختانه فضای پس از برجام سبب شده افکار عمومی اغنا شود و بسیاری بدانند که به رغم این تبلیغات ایران دارای ثبات و امنیت است .
خبازی تاکید کرد : باید از فرصت برجام و امنیت موجود برای توسعه ارتباطات و جذب گردشگر در حوزه های مختلف استفاده کرد.
تعدادی از اعضای کمیسیون های آموزش ، تحقیقات و فناوری ، امنیت ملی و سیاست خارجی ، فرهنگی و اقتصادی روزهای پنجشنبه و جمعه به منظور بازدید از طرح های توسعه ای ، عمرانی و گردشگری و همچنین دیدار با مسئولان و رئیسان دانشگاه های کیش به این جزیره سفر کردند.
1630**1641/1484
خبرنگار : مریم زبان دان ** انتشار دهنده : اصغر رضاخانی
کد N1529030

وبگردی