آفتاب

افشای دیدار مرسی با یک مامور موساد پیش از ادای سوگند ریاست جمهوری

افشای دیدار مرسی با یک مامور موساد پیش از ادای سوگند ریاست جمهوری

واحدمرکزی خبر نوشت: شبکه خبری صهیونیستی «ای 24 نیوز» مدعی است که محمد مرسی رئیس جمهور برکنار شده مصر یک روز قبل از مراسم سوگند ریاست جمهوری اش با یک مامور موساد دیدار کرده بود.

به گزارش پایگاه اینترنتی شبکه خبری آی 24نیوز،یک روزنامه نگار مصری اعلام کرد یکی از ماموران موساد یک روز قبل از مراسم سوگند ریاست جمهوری محمد مرسی در تاریخ 2012 توانسته بود به طور محرمانه با وی دیدار و گفتگو کند. بر اساس اعلام رادیو نظامی اسرائیل، این روزنامه نگار مصری رونوشت خلاصه مباحثی به زبان عبری که بین این مامور اطلاعاتی و مرسی مطرح شده بود در اختیار دارد.

این روزنامه نگار مصری به نقل از این مامور موساد می گوید: نمایندگان آمریکا، دیدار این مامور اطلاعاتی با مرسی را ترتیب داده بودند. بر اساس گزارش، مرسی به مامور اسرائیلی گفته بود هیچ گونه قصدی برای قطع روابط با اسرائیل ندارد و اصولا وی کشوری(رژیمی) را که قاهره با آن توافقنامه صلح در سال 1979 امضاء کرده است دشمن نمی داند. البته مرسی در آوریل سال 2013 در گفتگویی که با شبکه خبری الجزایر انجام داد تاکید کرده بود که قصد ندارد توافقنامه های صلح امضاء شده با اسرائیل را زیر پا گذارد.

وی گفته بود این توافقنامه خواست و اراده آزاد مردم مصر بوده است و وی به آنها پایبند می ماند.اما وی بر این نکته نیز تاکید کرده بود صلح واقعی نمی تواند مادامی که مردم فلسطین از حقوق شان محروم بمانند پابرجا بماند. محمد مرسی نخستین رئیس جمهوری در تاریخ مصر است که به طور دموکراتیک انتخاب شد. وی بعدا در ژوییه سال 2013 در نتیجه کودتای نظامی به سرکردگی عبدالفتاح السیسی از قدرت کنار زده شد. سیسی بعدا در ژوئن 2014 زمام امور کشور را در دست گرفت.

محمد مرسی بعدا به جرم انتقال اسرار کشور به قطر در دادگاهی به حبس ابد محکوم شد.

52261

کد N1528986

وبگردی