آفتاب

کیش ظرفیت تبدیل شدن به مرکز تجاری خلیج فارس را دارد

کیش ظرفیت تبدیل شدن به مرکز تجاری خلیج فارس را دارد

عضوکمیسیون صنایع و معادن گفت: منطقه آزاد کیش در گردشگری موفق بوده که به سبب وجود سیستم حمل و نقل و زیرساخت‌های لازم است. اکنون باید در بخش صنعت و تجارت این منطقه را مورد حمایت قرار داد تا در منطقه خلیج فارس تبدیل به یک قطب تجاری شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در مورد عملکرد مناطق آزاد گفت: کشور ما تحریم‌های سختی را پشت سر گذاشت و به همین دلیل  آمار واردات و صادرات ما به شدت پایین آمد اما اکنون با شرایط پسابرجام می‌توانیم به رونق دوباره مناطق آزاد امیدوار باشیم.

محمد رضا منصوری ادامه داد: منطقه آزاد کیش در گردشگری موفق بوده که به سبب وجود سیستم حمل و نقل و زیرساخت‌های لازم است. اکنون باید در بخش صنعت و تجارت این منطقه را مورد حمایت قرار داد تا در منطقه خلیج فارس تبدیل به یک قطب تجاری شود.

نماینده مردم ساوه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به تحریم‌هایی که وجود داشته می‌توانیم این طور ارزیابی کنیم که منطقه آزاد کیش توانسته عملکرد قابل قبولی نسبت به سایر مناطق آزاد داشته باشد به طوری که اکنون این منطقه پرچمدار فعالیت‌های تجاری در بین سایر مناطق است و در صورت فعال شدن ظرفیت‌های آن در بخش صنعت می‌توان به صادرات کالاهای تولید ایرانی نیز امیدوار بود.

کد N1528942

وبگردی