آفتاب
چالش ها و کاستی های حوزه آموزشی و تربیتی در غرب استان تهران:

کمبود۷۰۰ معلم در شهریار/۱۰مدرسه شهرقدس نیازمند بازسازی است

کمبود۷۰۰ معلم در شهریار/۱۰مدرسه شهرقدس نیازمند بازسازی است

غرب استان تهران-فرسودگی مدارس، محدودیتِ فضای آموزشی، کاستی‌های اعتباراتی از نمونه چالش‌هایی است که در برخی مدارس غرب استان تهران، مدیریت آموزشی و تربیتی را دشوار ساخته است.

خبرگزاری مهر، گروه استان ها-ناصر رمضانی: شهرستان‌های غرب استان تهران(شهریار، قدس و ملارد) یکی از مستعدترین مناطقِ استانِ تهران به شمار می‌روند که به لحاظ تنوع جمعیتی، و میزبانی از طوایف، اقوام و گروه‌های متعدد اجتماعیِ کشور، از استعدادهای انسانی توانمند و بالقوه‌ای برخوردار است که با برنامه‌ریزی و تأمین امکانات موردنیاز می‌توان به توفیقات بسیاری در این حوزه جمعیتی نائل شد.

نیروی انسانی، ارزنده‌ترین ثروت کشور به شمار می‌رود و هر آنچه زمینه رشد، باروری و شکوفایی استعدادها در این عرصه فراهم شود، به همان میزان می‌توان به کسب و حصول دستاوردهای برجسته‌تر امیدوار بود.

با عنایت به تکثر و تنوع جمعیتی و همچنین موقعیت خاص منطقه‌ای و جغرافیایی سه شهرستان ملارد، قدس و شهریار، در ذیل این گزارش تلاش می‌شود، چالش‌ها، کاستی‌ها و کمبودهای آموزش‌وپرورش این شهرستان‌ها(بخصوص در مناطق دورافتاده) با دقت نظر هر چه بیشتری موردبررسی و واکاوی قرار گیرد.

چالش‌ها و کمبودهایی که در صورت مرتفع شدن آن، می‌توان به ضریبی از موفقیت نائل شد که بهره‌وری آن نه‌تنها برای حوزه غربی این استان، بلکه برای تمامیت استان تهران و حتی کشور، مولِدِ فرصت‌ها، توفیقات و اثربخشی هر چه بیشتری خواهد بود.

رشد فزاینده جمعیت دانش‌آموزی عمده‌ترین چالش آموزش و پرورش شهریار

در غرب استان تهران، شهرستان شهریار موسوم به نگین غرب سبز استان تهران واقع‌شده است، شهرستانی با قریب به ۷۵۰ هزار نفر جمعیت که یکی از مناطق مهم و استراتژیک در غرب استان تهران محسوب می‌شود.

باوجود جمعیت انبوه و روستاهای متعدد، شهرستان اشاره‌شده با چالش و معضل خاصی در مدارس روستایی و دورافتاده مواجه نیست.

علی ذبیحی مدیر آموزش‌وپرورش شهریار در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: مدارس این شهرستان از وضعیت مطلوبی برخوردار بوده و با چالش فرسودگی و استهلاک مواجه نیستند.

وی افزود:تنها دو مدرسه در روستاهای دهشاد و بُکِه با فرسودگی و استهلاک بنا مواجه بودند که با اتخاذ تدابیر مناسب و رایزنی‌ها و مذاکرات انجام‌شده، در مورد نخست (مدرسه دهشاد) مشکلات مرتفع شد و در خصوص مدرسه بُکه نیز به‌عنوان قدیمی‌ترین مدرسه این شهرستان(سال احداث۱۳۳۳) حفظ و احیای آن محقق خواهد شد که به‌نوعی می‌توان از آن به‌عنوان نمادی از پیشینه آموزشی در این شهرستان یادکرد.

کد N1528924

وبگردی