آفتاب

تحلیل یک روزنامه اصلاح طلب علیه حزب کارگزاران

تحلیل یک روزنامه اصلاح طلب علیه حزب کارگزاران

روزنامه آرمان که معمولا از مواضع رئیس مجمع تشخیص مصلحت حمایت می کند، در گزارشی به حزب کارگزاران حمله کرد.

[span id='ContentPlaceHolder1_MainDetail_lblBody']

این روزنامه نوشت:

نكته قابل تامل ظهور كارگزاران در زمان‌هايي است كه موضوع انتصاب و يا امتيازات ديگر مطرح است. حزب كارگزاران را به عبارتي مي‌توان حزب موسمي دانست؛ بدين معنا كه در برهه‌هاي حساس كه شايد هزينه‌اي به احزاب اصلاح‌طلب وارد شود، اين حزب تمايل چنداني به ديده شدن ندارد اما به محض اینکه زمان تصميم‌گيري براي انتخاب فردی در يك جايگاه می‌رسد تحريكات اين حزب بيش از سايرين دیده می‌شود. غلامحسين كرباسچي كه چندان تمايلي به سخن گفتن با رسانه‌ها ندارد در اين مقاطع از گفت‌وگو با رسانه‌ها پرهيز نمي‌كند.

نكته قابل تامل اين است كه برخي اعضاي اين حزب كه در سه سال هجمه به دولت سكوت را بر هر مولفه‌ای ترجيح داده بودند اكنون خود را موظف به دفاع از دولت مي‌دانند، چنان كه غلامحسين كرباسچي اخيرا در پاسخ سوال يكي از نشريات مبني بر اينكه «آيا یا تحليل اصولگرايان رئيس‌جمهور درحال تغيير فاز سياسي از اصلاح‌طلبان به اصولگرايان است؟»گفته بود: «فكر مي‌كنم اين تحليل را هر كسي كه مطرح مي‌كند، خودش هم آن را قبول ندارد. به اين دليل كه اگر اصولگرايان اين تحليل را قبول داشتند كه آقاي روحاني اصولگراست و حرف اصلاح‌طلبان برايش اهميتي ندارد، دليل نداشت كه آن‌قدر با آقاي روحاني مخالفت كنند و نقدهايي كه واقعا به دولت وارد نيست را نسبت به دولت مطرح كنند. اگر اصولگرايان اين تحليل‌ها را مي‌كنند، به نظر من حرف خودشان را باور ندارند.» اين پاسخ كرباسچي را مي‌توان از جهاتي در راستاي نزديك نشان دادن اين جريان به روحاني معنا كرد تا اصلاح‌طلبان ديگر آن‌چنان انتقادي به استفاده نكردن روحاني از نيروهاي آنان براي ورازتخانه‌ها نداشته باشند.

كارگزاران، محور شوراي اصلاحات!

به نظر مي‌رسد آنچه اين روزها درباره تحركات حزب كارگزاران منتشر مي‌شود به شكلي است كه مي‌توان با در كنار هم قرار دادن آنها به يك زنجيره متصل به هم دست پيدا كرد. مانند خبر ديروز كه بر مبناي آن «حزب كارگزاران سازندگي به مدت سه ماه رياست شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات را بر عهده خواهد داشت.» عضو شوراي مركزي حزب كارگزاران و سازندگي اظهار كرد: «از روز شنبه اول آبان‌ماه به مدت سه‌ماه دبيركل حزب كارگزاران سازندگي رئيس دوره‌اي شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات است.» يدا... طاهرنژاد گفت: «رياست اين شورا به صورت دوره‌اي و نوبتي به احزاب و تشكل‌هاي عضو واگذار مي‌شود. اين روند بر اساس حروف الفبا پيش رفته تا اين دوره نوبت حزب كارگزاران شده است.» طاهرنژاد همچنين اظهار كرد كه«هفته آينده اولين جلسه شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات به رياست غلامحسين كرباسچي برگزار خواهد شد.» از اين خبر مي‌توان برداشت كرد كه كارگزاران از فرصت رياست در شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات در جهت قانع كردن اصلاح‌طلبان براي حضور نداشتن در تركيب كابينه استفاده خواهد كرد.

 

23302

 

کد N1528751

وبگردی