آفتاب
از گوشه و کنار

کردستان، برتر در زمینه بررسی واحدهای ثبت‌نامی در بهین یاب

کردستان، برتر در زمینه بررسی واحدهای ثبت‌نامی در بهین یاب

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان موضوع بیست و هشتمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید را بررسی عملکرد این کارگروه و بانک‌های ...

دنیای اقتصاد- سنندج– اسرین مقصودی:رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان موضوع بیست و هشتمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید را بررسی عملکرد این کارگروه و بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش و سرمایه ثابت به واحدهای تولیدی دارای مشکل، واحدهای تولیدی راکد و نیمه‌فعال و طرح‌های بالای 60 درصد پیشرفت اعلام کرد.

محمد دره‌وزمی گفت: از 15 اردیبهشت به بعد که بحث اقتصاد مقاومتی و رونق تولید در دستور کار بوده، در دو بخش صنعت و کشاورزی برای رونق تولید در سایت بهین‌یاب از واحدهای صنعتی و کشاورزی ثبت‌نام به‌عمل آمده و در کمیته کارشناسی در سازمان صنعت، معدن و تجارت و در نهایت در سازمان جهادکشاورزی، بخش کشاورزی در کارگروه‌های کارشناسی بررسی شد و پس از تصویب کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید به بانک‌ها ارجاع داده شد.وی افزود: تعدادی از این واحدها که ثبت‌نام کرده‌اند به‌دلیل نداشتن شرایط در این کارگروه‌ها رد شده‌اند. به‌عنوان مثال در بخش صنعت حدود 210 مورد ثبت‌نامی بوده که 155 مورد آن به تصویب کمیته رسیده و بعد به تصویب کارگروه رسیده‌اند.رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خاطرنشان کرد: برای این 155 مورد که به بانک‌های عامل معرفی شدند، 127 میلیارد و 725 میلیون تومان مصوب شده که به 21 مورد، مبلغ 22 میلیارد و 677 میلیون تومان پرداخت شده است.

وی افزود: در بخش کشاورزی نیز 769 مورد در کمیته‌های کارشناسی به تایید رسیده و به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند که مبلغ 173 میلیارد و 435 میلیون تومان به این واحدها اختصاص یافته که تاکنون به 98 مورد مبلغ 24 میلیارد و 58 میلیون تومان پرداخت شده است.وی یادآور شد: خوشبختانه در بخش کمیته‌های کارشناسی و بررسی از سوی کمیته‌ها و تصویب کارگروه از استان‌هایی هستیم که رسوب در بهین‌یاب نداریم. رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت از تشکیل کمیته «نظارت بر بعد از پرداخت» برای بررسی واحدهایی که تسهیلات دریافت کرده‏اند، خبر داد و از دستگاه‏های عضو کارگروه خواست تا نمایندگان خود را برای تشکیل این کمیته معرفی کنند.

کد N1528647

وبگردی