آفتاب
روی خط

صرفه اقتصادی ۴۰ هزار میلیارد تومانی ICT برای کشور

صرفه اقتصادی ۴۰ هزار میلیارد تومانی ICT برای کشور

معاون وزیر ارتباطات و فناوری ارتباطات با بیان اینکه «آی‌سی‌تی» ۴۰ هزار میلیارد تومان صرفه اقتصادی برای کشور داشت، گفت: تلاش داریم تا این ...

خبرگزاری مهر:معاون وزیر ارتباطات و فناوری ارتباطات با بیان اینکه «آی‌سی‌تی» ۴۰ هزار میلیارد تومان صرفه اقتصادی برای کشور داشت، گفت: تلاش داریم تا این میزان به ۱۰۰هزار میلیارد تومان در سال برسد. مرتضی براری در جمع دانشجویان، استادان دانشگاه و محققان گرمسار به میزبانی دانشگاه این شهر، اقتصاد دانش بنیان را یکی از ماموریت‌های مهم دولت در بخش دانشگاهی و فن و حرفه دانست و بیان کرد: توسعه علم و فناوری باید در شتاب علمی به سمت شتاب اقتصادی و رقابت با اقتصاد جهانی باشد.

 

وی با بیان اینکه ۳۹ هزار میلیارد تومان صرفه اقتصادی ایجاد شده توسط آی‌سی‌تی راضی‌کننده نیست، اما خوب است، افزود: باید تلاش مان را در زمینه فناوری بیشتر کنیم تا بتوانیم شاهد صرفه اقتصادی ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی در این حوزه باشیم، چرا که در ایران اسلامی توان تحقق این مقوله وجود دارد و ما از دانشمندان خوبی در حوزه آی‌تی و آی‌تی‌سی برخورداریم. معاون وزیر ارتباطات و فناوری ارتباطات با بیان اینکه دانشگاه‌ها به سمت تولید علوم اقتصادی در کشور پیش بروند، گفت: اقتصاد در بخش‌ آی‌سی‌تی جای کار بسیاری دارد، چرا که این حوزه بسیار گسترده است. براری با بیان اینکه تنها 5 درصد از هزینه خانوار ایرانی در حوزه آی‌سی‌تی و آی‌تی است، افزود: این نشان توجه خانواده‌ها به این مقوله است اما باید بیشتر شود تا به استانداردهای جهانی نزدیک شویم.

وی افزود: در ماه‌های گذشته به دنبال رشد بخش آی‌سی‌تی در کشور، صنایع دستی و گردشگری ایران اسلامی به پیشرفت‌های خوبی دست یافته و شاهد درآمد زایی‌های بسیاری از این ناحیه بوده‌ایم بنابراین امیدواریم اعتماد به آی‌سی‌تی در سایر بخش‌های ایران اسلامی مانند اشتغال زایی، اقتصاد، صنعت، معدن و... نیز ترویج بیشتری یابد. معاون وزیر ارتباطات و فناوری ارتباطات با بیان اینکه ارتباطات یک زیرساخت مناسب برای کشور است، گفت: آی‌سی‌تی می‌تواند هزینه‌ها را کاهش دهد و در ازای آن درآمدزایی دوچندانی داشته باشد، بنابراین باید در مسیر ترویج آن گام‌های اساسی برداشت. براری افزود: بها دادن به شرکت‌های دانش‌بنیان برای تولید فناوری در حوزه آی‌‌سی‌تی یکی از اقداماتی است که خوشبختانه در سال‌های اخیر نگاه خوبی به آن شده است.

کد N1528622

وبگردی