آفتاب

مرگ‌و‌ میر ناشی از آلودگی هوا در تهران کاهش یافته است

مرگ‌و‌ میر ناشی از آلودگی هوا در تهران کاهش یافته است

همشهری آنلاین: رییس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: سال ۹۳ نسبت به سال ۹۲ و سال گذشته نسبت به سال ۹۳ شاهد کاهش مرگ و بیماری‌های قلبی و عروقی ناشی از آلودگی هوا در تهران بودیم که این کاهش قابل توجه بوده است.


به گزارش همشهري آنلاين از وبدا، دکتر خسرو صادق نيت،  در اولین همایش بین المللی و نوزدهمین همایش ملی بهداشت محیط و توسعه پایدار که در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار شد، افزود: اقدامات ارزشمندی در حوزه کاهش آلودگی هوا انجام شده و علی‌رغم مشکلات موجود در گذشته، آلودگی هوا از طریق حذف سرب بنزین و تبدیل کاربراتور در خودروها به انژکتور کاهش یافته است.

  • وضعيت بهداشت و كيفيت آب شرب

وی با بیان اینکه علاوه بر نظارت‌های وزارت نیرو بر کیفیت آب آشامیدنی، وزارت بهداشت نیز بر بهداشت و کیفیت آب شرب نظارت دارد و با بیش از 450 آزمایشگاه آب در شهرهای بزرگ و کوچک کشور هر روز بر کیفیت آب و وضعیت آلودگی‌های میکروبی و شیمیایی آن نظارت دارد.

رییس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت ضمن تاکید بر اهمیت همکاری‌های بین بخشی در ارتقای بهداشت در جامعه، خاطرنشان کرد: به عنوان نمونه در حوزه آب شرب سالم، وزارت بهداشت با وزارت نیرو، کشور، شهرداری‌ها و سازمان محیط زیست همکاری دارد و برنامه امنیت آب در 16 کلانشهر کشور در حال اجرا و در حال توسعه است.

دکتر صادق نیت با اشاره به اقدامات ارزشمند در حوزه سلامت خاک و پسماندهای بیمارستانی، اظهار داشت: در بیش از 80 درصد از بیمارستان‌های کشور تفکیک، مدیریت و بی خطرسازی پسماندهای عفونی انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: یکی از مهمترین طرح‌های وزارت بهداشت در سال گذشته، اجرایی شدن پیوست سلامت برای طرح‌های ملی و بزرگ در کشور بود که بنا شد، طرح‌های ملی قبل از اجرایی شدن، از نظر اثرگذاری بر سلامت مورد ارزیابی قرار گیرند.

دکتر صادق نیت به شعار روز جهانی بهداشت محیط، "مبارزه، کنترل و کاهش دخانیات" اشاره کرد و گفت: مصرف دخانیات یک معضل جهانی است و ما تعهداتی برای کاهش آن داریم و در این راستا اقدامات بسیار موثری با همکاری سایر سازمان‌ها و ارگان‌ها انجام شده و در این زمینه برنامه‌های مفصلی داریم.

کد N1528544

وبگردی