آفتاب

ناوگروه صلح و دوستی ناوگان شمال به میهن اسلامی بازگشت

ناوگروه صلح و دوستی ناوگان شمال به میهن اسلامی بازگشت

انزلی - ایرنا - ناوگروه صلح و دوستی منطقه چهارم دریایی اعزامی به جمهوری آذربایجان شنبه شب وارد میهن اسلامی شده و دربندرگاه انزلی پهلو گرفت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ناوگروه صلح و دوستی ایران متشکل از ناوشکن دماوند و ناو موشک انداز جوشن که برای نخستین بار از منطقه چهارم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح یکشنبه 25 مهر با پیام صلح و دوستی عازم بندر باکو در کشور جمهوری آذربایجان شده بود وارد میهن اسلامی شده و دربندگاه انزلی پهلو گرفت.
بازدید از اماکن تاریخی و نظامی، برگزاری برنامه های فرهنگی، حضور درنماز جمعه باکو و دیدار با نماینده ولایت فقیه درجمهوری آذربایجان از برنامه های انجام شده دراین سفر اعلام شده است.
همچنین افزایش تعامل و تداوم صلح و دوستی بین کشورهای حاشیه خزر ، افزایش مبادلات تجاری و اقتصادی به دلیل داشتن مرز آبی و خاکی مشترک با کشور آذربایجان، نمایش اقتدار و توانمندی و توانایی نیروهای نظامی ایران و به اهتزاز درآوردن پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران در آب های خزر از اهداف این سفر اعلام شده بود.
فردا (یکشنبه) نیز مراسم استقبال از این ناوگروه با تشریفات نظامی برگزار خواهد شد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، دو روز بعد از سفر ناوگروه ایرانی به کشور آذربایجان، ناوگروه صلح و دوستی روسیه نیز شامل ناو موشک انداز تاتارستان و ناوچه موشکی گرادسویاژسک وابسته به حوزه نظامی فدرال جنوب روسیه به فرماندهی ناخدا یکم بابسکوف با هدف تحکیم همکاری های بین المللی بین کشورهای حاشیه خزر برای چهارمین بار وارد بندرانزلی شد.
بندرانزلی در40کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده و به عنوان منطقه چهارم دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران محسوب می شود.
6030/7471 ** شبد ** 1095 ** خبرنگار:رضا اکبری ** انتشار دهنده : رضا رضائی مجد
کد N1528534

وبگردی