آفتاب

آغاز مذاکرات همکاری دانشگاه های صنعتی خواجه نصیر، هلند، آلمان و فرانسه

آغاز مذاکرات همکاری دانشگاه های صنعتی خواجه نصیر، هلند، آلمان و فرانسه

تهران- ایرنا- معاون امور بین الملل دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی با بیان این که قرارداد برگزاری دوره های مشترک کارشناسی ارشد این دانشگاه با دانشگاه های برتر روسیه نهایی شده است، از آغاز مذاکرات با دانشگاه های مطرح آلمان، فرانسه و هلند برای برگزاری دوره های مشابه خبر داد.

به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، دکتر 'فرهاد یزدان دوست' روز شنبه در نشست مطبوعاتی اظهار داشت: با توجه به توافق های صورت گرفته، از سال تحصیلی آینده (مهرماه 96) و در صورت فراهم شدن شرایط از بهمن ماه امسال، دوره های کارشناسی ارشد رشته های مهندسی هوافضا و مهندسی مواد به صورت مشترک میان دانشگاه خواجه نصیر و دانشگاه های روسی برگزار خواهد شد و فارغ التحصیلان این دوره ها مدرک دوگانه دریافت خواهند کرد.
وی خاطرنشان کرد: در راستای گسترش همکاری های علمی و برمبنای توافقات اخیر، اولین گروه از دانشجویان دکتری مهندسی هوافضا و مهندسی مواد دانشگاه خواجه نصیر هفته گذشته برای گذراندن فرصت مطالعاتی کوتاه مدت عازم روسیه شدند و این اعزام ها ادامه خواهد داشت.
یزدان دوست به فعالیت 11 دانشکده فنی مهندسی و علوم پایه در دانشگاه صنعتی خواجه نصیر اشاره کرد و گفت: اخیرا دانشکده نقشه برداری با یکی از دانشگاه های برتر هلند و دانشکده مهندسی برق نیز با دانشگاه هانوفر آلمان مذاکرات مثبتی به منظور برگزاری دوره های مشترک کارشناسی ارشد داشته اند و دیگر دانشکده ها نیز در راستای گسترش فعالیت های بین المللی خود، با دانشگاه های معتبر کشورهای مختلف وارد تعامل شده اند.
وی تصریح کرد: دانشگاه خواجه نصیر طی سال های اخیر به ویژه در یکی دو سال گذشته، علاوه بر مراودات آموزشی در سطح بین الملل، نسبت به تعریف پروژه های پژوهشی مشترک با اتحادیه ها و دستگاه های پشتیبان حرکت ها و فعالیت های علمی بین المللی، گام های مفید و موثری برداشته و در تمامی این پروژه ها، علاوه بر رویکرد گسترش تعاملات، رفع نیازهای کشور را مدنظر داشته است.
پروفسور 'الکساندر گرابیل نیکوف' استاد معین دانشگاه صنعتی خواجه نصیر در زمینه همکاری های علمی با روسیه نیز با حضور در این نشست مطبوعاتی به 22 سال سابقه فعالیت همکاری خود با دانشگاه های ایرانی اشاره کرد و گفت: در طول این سال ها بیش از 200 دانشجوی مقطع کارشناسی به طور مشترک، مدرک خود را از دانشگاه های روسیه و صنعتی خواجه نصیر گرفته اند.
وی که پیشتر معاون امور بین الملل دانشگاه صنعتی تکنولوژی هوایی مسکو بوده است، خاطرنشان کرد: تاکنون نزدیک به 300 فارغ التحصیل مشترک دوره های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه های صنعتی خواجه نصیر و دانشگاه های روسیه داشته ایم که عمدتا در رشته های هوافضا و مهندسی مواد تحصیل کرده اند.
گرابیل نیکوف آمادگی و تمایل دانشگاه های روسی را برای برگزاری دوره های آموزشی و پروژه های پژوهشی مشترک در رشته های مختلف با دانشگاه های ایران اعلام کرد.
دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی که هسته اولیه آن با آغاز به کار دانشکده مخابرات در سال 1307 شمسی شکل گرفت، اکنون با 11 دانشکده مهندسی برق، مهندسی مکانیک، مهندسی عمران، مهندسی هوافضا، مهندسی نقشه برداری، مهندسی صنایع، مهندسی کامپیوتر، مهندسی مواد، ریاضی، فیزیک و شیمی فعالیت می کند.
این دانشگاه همچنین دارای 5 قطب علمی، 75 آزمایشگاه پژوهشی، 6 گروه و مرکز پژوهشی و 5 پژوهشکده است.
علمی**1055**2017
خبرنگار: زینب کارگر**انتشاردهنده: زهره محتشمی پور

برای اطلاع از اخبار متنوع علمی و فناوری، با کانال علمی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
irnaelm@
https://telegram.me/irnaelm
کد N1528442

وبگردی