آفتاب

رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال: سرمربیان از جامعه داوری حمایت کنند

رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال: سرمربیان از جامعه داوری حمایت کنند

شهرکرد- ایرنا- رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال ایران گفت: سرمربیان تیم های فوتبال با توجه به دانش و تجربه ای که دارند، از جامعه داوری حمایت کنند.

حسن کامرانی فر، روز شنبه در گفت وگو با ایرنا در پاسخ به این سوال که چرا تعدادی از مربیان لیگ برتر از جامعه داوری انتقاد می کنند؟ افزود: وجود سرمربیان سرمایه ای برای فوتبال است و وجود این افراد باعث می شود، فوتبال ایران زیباتر شود و دپارتمان داوری نیازمند حمایت مربیان است.
به گفته وی، هر چقدر که این اتفاقات در فوتبال بیفتد به نفع جامعه داوری نیست و جامعه داوری لطمه می خورد.
وی گفت: دپارتمان داوری به دنبال کاهش اشتباهات در داوری است ولی حذف اشتباهات از داوری در یک بازی امکان پذیر نیست اما باید به حداقل برسد.
رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال ایران گفت: اگر سرمربیان انتظار دارند که مشکلات داوری توسط مسئولان داوری رفع شود، این اتفاق نمی افتد و آنها نیز باید کمک کنند تا داوری روز به روز ارتقا یابد.
کامرانی فر، در خصوص انتخاب فغانی و دو کمک وی به عنوان بهترین داوران آسیا نیز گفت: وضعیت داوری ایران در سطح جهان و آسیا در سالهای اخیر بهبود یافته و از نظر کیفی و کمی وضعیت داوری ایران ارتقا مطلوبی یافته است.
کامرانی فر تاکید کرد: کمیته داوران و دپارتمان داوری در کنار هم به دنبال بهبود وضعیت داوری فوتبال ایران هستند و در گذشته افرادی زحمت کشیده اند و دپارتمان با ایده های جدید فضا را برای ورود داوران جدید فراهم می کند.
وی تصریح کرد: قوانین جدید فیفا را دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال ایران همه سال با برگزاری دوره های آموزشی به داوران ارائه می دهد و فیلم های آموزشی نیز در کنار طرحهای ارزیابی داوران مورد توجه قرار می گیرد.
رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال در خصوص دستمزد داوران در کشور نیز گفت: ارتقا دستمزد داوران در حیطه هیات رئیسه و کمیته داوران است اما با این حال دپارتمان درخواست افزایش دستمزدهای داوری را داده که امید است هیات رئیسه دراین باره تصمیم لازم را اتخاذ کند.
به گزارش ایرنا، حسن کامرانی فر برای شرکت در دوره استعدادیابی داوری به چهارمحال و بختیاری سفر کرده بود.
از چهارمحال و بختیاری داورانی مانند موعود بنیادی فر، یدالله جهانبازی ، قهرمان نجفی ، حسن زارع ، محمدرضا طالبی و چند داور دیگر در لیگ های مختلف از جمله لیگ برتر قضاوت کرده اند.
خبرنگار: محمود رئیسی **انتشاردهنده: مجید ملازاده
/1772/2097
کد N1528341

وبگردی