آفتاب

برداشت 970تن میگو ازمزارع پرورشی گلستان/80 درصد آماده صادرات

برداشت 970تن میگو ازمزارع پرورشی گلستان/80 درصد آماده صادرات

گرگان - ایرنا - مدیرکل شیلات گلستان از برداشت حدود 970 تن میگو از مزارع پرورشی استان خبر داد و گفت: تاکنون میگوی 85 درصد از سطح مفید مزارع پرورشی گمیشان برداشت شده است.

به گزارش ایرنا از شیلات گلستان، سید جواد قدس علوی روز شنبه اظهار کرد: میانگین برداشت میگو در مزارع مجتمع پرورشی گمیشان حدود 3 تن در هر هکتار است و انتظار می رود امسال قریب یکهزار و 200تن میگو با میانگین وزنی 16 گرم و با افزایش بیش از 50 درصدی تولید نسبت به سال گذشته برداشت شود.
وی در خصوص کارگاه های عمل آوری فعال در استان نیز تصریح کرد: میگوهای صید شده در سه کارگاه عمل آوری در شهرستان های کردکوی و بندرترکمن بسته بندی شده اند که حدود 80 درصد این محصول به خارج از کشور صادر خواهد شد.
مدیرکل شیلات گلستان بیان داشت: در مجتمع پرورش میگو گمیشان 8 شرکت با 25 مزرعه و به متراژ سطح مفید حدود 390هکتارفعال بوده و اردیبهشت امسال عملیات ذخیره سازی بیش از 83 میلیون بچه میگو را انجام داده اند که تاکنون محصول 85 درصد این مزارع برداشت و 60 هکتار باقیمانده نیز تا نیمه آبان ماه، محصول خود را به مشتریان ارائه خواهند کرد.
قدس علوی همچنین افزود: سال گذشته 715 تن میگو در سطح مفید 270 هکتار در استان تولید شد.
وی با تاکید بر کیفیت میگوی تولید شده در مجتمع گمیشان ،اظهار کرد: میگوی گلستان به دلیل شرایط آب و هوایی مناسب منطقه ، وجود آب با کیفیت که مستقیم از دریا به مجتمع کانال کشی شده و ضریب تبدیل غذایی خوب در کشور منحصربفرد است و به همین دلیل و با توجه به تقاضای بازارهای جهانی پیش بینی می شود امسال نیز 80 درصد این محصولات صادر شود که بالغ بر 5/5 میلیون دلار ارزآوری برای کشور به همراه خواهد داشت.
مجتمع پرورشی گمیشان تنها مجتمع تولید میگو در شمال کشور است که تولید انبوه میگوی گونه وانامی را انجام می دهد.
گمیشان در شمال غرب استان گلستان واقع است.
1648
** انتشار دهنده: پری سالارنیا
کد N1528340

وبگردی