آفتاب
فردا توسط روحانی؛

طولانی‌ترین خط انتقال برق ایران به بهره‌برداری می‌رسد

طولانی‌ترین خط انتقال برق ایران به بهره‌برداری می‌رسد

یک مقام مسئول از افتتاح و بهره برداری خط ۴۰۰ کیلوولت گتوند- مهر شازند به عنوان طولانی‌ترین خط سراسری انتقال برق و نیروی کشور توسط رئیس جمهوری خبر داد.

به ‌گزارش خبرنگار مهر، مهران گلابکش امروز در نشست خبری از آغاز بهره‌برداری خط ۴۰۰ کیلوولت گتوند- مهر شازند به عنوان طولانی‌ترین خط سراسری انتقال نیرو کشور هم‌زمان با سفر رئیس‌جمهور به استان مرکزی خبر داد و گفت: خط گتوند-مهر شازند، طولانی‌ترین خط کشور بوده که با تکیه بر ساخت داخل و عبور از صعب العبورترین مسیرها همچون قله‌ها و دره‌های مناطق کوهستانی کشور و همچنین مناطق صنعتی و کشاورزی در استان‌های خوزستان، لرستان و مرکزی احداث شده است.

مجری طرح‌های انتقال نیرو شرکت مادرتخصصی تولید برق حرارتی با بیان اینکه این خط انتقال به طورت کامل توسط پیمانکاران ایرانی طراحی و اجرا شده است، تصریح کرد: خط ۴۰۰ کیلوولت گتوند-مهر شازند باعث افزایش پایداری شبکه و تبادل انرژی بین جنوب و مرکز کشور می‌شود.

این مقام مسئول هزینه اجرای این طرح بزرگ را ۱۱۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: ۳۱۶ کیلومتر از این کریدور سراسری به صورت تک مداره و ۶ کیلومتر آن نیز به صورت دو مداره اجرا شده است.

وی با اعلام اینکه این خط شامل ۸۲۵ برج فلزی تک مداره و ۲۳ برج دو مداره می‌شود، اظهار داشت: علاوه بر آن نیز دو پست انتقال برق ۴۰۰ کیلوولت سدو نیروگاه گتوندعلیا در ابتدا و پست ۴۰۰.۲۳۰ کلوولت مهر شازند در انتهای این کریدور قرار دارد.

گلابکش با تاکید بر اهمیت اجرای این طرح بزرگ، یادآور شد: هدف از اجرای خط انتقال ۴۰۰ کیلوولت گتوند-مهر شازند تبادل انرژی و ارتباط شبکه برق جنوب غرب با مرکز به منظور تثبیت پایداری شبکه سراسری است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: این خط انتقال از سه استان بزرگ کشور با وجود معارضین و تنوع اقلیمی بسیار بسیار ساخته شده و ظرفیت انتقال ۵۲۰ مگاوات توان را دارد.

کد N1528273

وبگردی