آفتاب

جهش قابل توجه بخش کشاورزی البرز با اهتمام و حمایت دولت تدبیر و امید

جهش قابل توجه بخش کشاورزی البرز با اهتمام و حمایت دولت تدبیر و امید

کرج -ایرنا- منتخبان فعال در بخش کشاورزی البرز روز شنبه در نشستی با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز به ارائه عملکرد بخش کشاورزی دراین استان و پیشرفت های این بخش و حمایت های دولت تدبیر و امیداز کشاورزان پرداختند.

به گزارش ایرنا، فعالان بخش کشاورزی استان البرز در این نشست آمادگی خود را برای استقبال از رئیس جمهوری به پاس قدردانی از توجه ویژه دولت تدبیر و امید به این بخش کشاورزی اعلام کردند.
این فعالان در قالب تشکل ها، تعاونی ها و گروه های مختلف تولیدی و کشاورزی ازنگاه ویژه دولت به بخش کشاورزی قدردانی کرده و با بیان گزارش عملکردی در این زمینه هموار شدن مسیر تولیدات کشاورزی را در دولت تدبیر و امید به تصویرکشیدند.
البرز با وسعت 5 هزار کیلومتر و جمعیت دومیلیون و 500هزار نفر همراه با 17شهر و شش شهرستان امروز 74 هزار هکتار از اراضی باغی و زارعی را در خود جاده داده که 25 هزار بهره بردار روستایی و کشاورزی درآن مسیر رونق و پیشرفت در کشاورزی را برای کشور در پیش گرفته اند.
توسعه تعاونی های روستایی، تهیه برنامه جامعه ایجاد تحول کشاورزی، ایجاد کمیته های کنترل و نظارت، کارگاه های آسیب شناسی، نصب نرم افزار سیستم های مالی و برنامه ریزی شده از جمله مباحث مطروحه دراین نشست بود.
منتخبان حوزه کشاورزی از آمادگی سازمان تعاونی روستایی و کشاورزی به واسطه تلاش های صورت گرفته در توزیع میوه پایانی سال پرداخته و با توجه به ظرفیت های کشاورزی البرز خواستار توجه بیشتر به این بخش شدند.
فعالان عرصه کشاورزی در گزارش به معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار البرز اعلام کردند که درسال گذشته 50درصد از میوه استان البرز توسط تشکل ها تامین شده و امروز این استان با داشتن غرفه درنمایشگاه های بین المللی توانسته مسیر رونق هرچه بیشتر را در اقتصاد در پیش گیرد.
پیگیری نقشه جامع اماکن روستایی و اشتغالزایی از جمله خواست های این منتخبان و فعالان عرصه کشاورزی بود .
مدیرکل جهاد کشاورزی استان البرز نیز دراین نشست گفت: تلاش های دولت در جهت توسعه کشاورزی با توجه به روشهای نوین آبیاری جای تقدیر دارد .
سید مجید موسوی افزود: امروز نیز در روز روستا و عشایر شاهد آن هستیم که موضوع برای رئیس جمهوری اهمیت داشته و با حضور درهمایش این روز این مهم را مورد توجه قرار داده است.
وی ادامه داد: دراین همایش درخواست برای توسعه روستا، اشتغال و کشاورزی مورد توجه قرار گرفته که نوید شکوفایی بیشتر را به همراه دارد .
مدیرعامل سازمان تعاون روستایی البرز نیز در ادامه با اشاره به قابلیت های بالای البرز گفت: به دلیل سطح سواد بالای فعالان عرصه کشاورزی دراین استان شاهد ارزش افزوده بیشتری در محصولات هستیم .
عزت الله خورشید وند افزود: براساس آخرین سرشماری سال 90،250هزار نفر در مناطق روستایی این استان ساکن هستند که اکثرا عضو شرکت های تعاونی روستایی و تعاون روستایی زنان هستند بنابراین این مهم را باید بصورت جدی مورد توجه قرار داد .
وی یادآورشد: اکنون 20هزار سرپرست خانوار که بهره بردار کشاورزی هستند به عضویت سازمان تعاونی روستایی استان البرز درآمده اند که لازم است تدابیر جدی تری دراین زمینه صورت گیرد .
خورشید وند گفت: همکاری بیشتر بانکها و تلاش های ویژه برای کاهش قیمت نام شده محصولات کشاورزی از نکات مهم دراین زمینه به شمارمی رود .
وی اضافه کرد : تعاونی یکی از نقاط برجسته نظام اقتصادی جمهوری اسلامی ایران است که باید توجه بیشتری را نسبت به این بخش داشت .
8029/1535خبرنگار: حکیمه کشاورز** انتشاردهنده:داریوش غفاری
کد N1528100

وبگردی