آفتاب

تحقق تفاهمنامه ایران و کره جنوبی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات

تحقق تفاهمنامه ایران و کره جنوبی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات

ایلنا: جدیدترین تکنولوژی اینترنت ماهواره ای توسط شرکت DiGiFi کره جنوبی، 27 اکتبر در حضور مقامات عالی‌رتبه و کارشناسان ارشد صنعت مخابرات و ارتباطات ایران و 25 کشور جهان در سئول پایتخت کره‌جنوبی رونمایی می‌شود.

هان مان کی (Han  Man Ki) مدیرعامل شرکت DiGiFi کره جنوبی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی  ایلنا با اعلام این خبر افزود: این تکنولوژی با بهره‌گیری از از ارتباط ماهواره‌ای، دسترسی به اینترنت وای‌ فای ارزان و پرسرعت در تمامی مناطق حتی نقاط فاقد زیرساخت‌ را فراهم می‌سازد.

وی گفت: جدیدترین تکنولوژی اینترنت ماهواره ای توسط شرکت DiGiFi کره جنوبی، 27 اکتبر در حضور مقامات عالی‌رتبه و کارشناسان ارشد صنعت مخابرات و ارتباطات ایران و 25 کشور جهان در سئول پایتخت کره‌جنوبی رونمایی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در زمان سفر رئیس جمهور کره جنوبی به ایران این قرارداد میان شرکت DiGiFi  کره جنوبی به عنوان صاحب تکنولوژی و شرکت ایجاد ارتباطات بین‌المللی (ICCO) به عنوان خدمات گیرنده منعقد شده‌است، تصریح کرد: در مراسم رونمایی از این تکنولوژی جدید که می توان از آن به عنوان انقلابی در حوزه فناوری اطلاعات نام برد، از مشخصات و ویژگی‌های منحصر بفرد آن که تا کنون مسکوت موانده بود، پرده‌برداری خواهدشد.

هان مان کی در تشریح مشخصات این فن‌آوری به سهولت و سرعت اجراء، راه‌‌اندازی و بهره‌برداری از این تکنولوژی اشاره کرد و گفت: کاهش چشمگیر در سرمایه‌گذاری‌های اولیه، عدم نیاز به مودم، فیبرنوری، شبکه، دکل مخابراتی و تجهیزات پرهزینه سخت افزاری از ویژگی‌های این فن‌آوری است.

وی خاطرنشان‌کرد: DiGiFi توان گسترش و پوشش اینترنت وای فای به مناطق دور از دسترس روستائی و همچنین مناطق آسیب دیده از حوادث و بلایای طبیعی را در کوتاه‌ترین زمان و بالاترین کارائی دارد.

مدیر ارشد DiGiFi با بیان اینکه در این فن‌آوری امکان اتصال فرآیند عبور اطلاعات از دروازه‌های رسمی مخابراتی داخلی میسر می‌باشد، تاکیدکرد: فن‌آوری DiGiFi، بزودی و همزمان با دیگر کشورها، در قالب سرمایه‌گذاری مشترک با طرف ایرانی، ‌در حوزه اینترنت مخابرات و ارتباطات ایران ورود خواهدکرد.

 

کد N1528077

وبگردی