آفتاب
مشارکت ایلامی ها به 56 درصد رسید /

92 هزار و 120 خانوار استان ایلام در سرشماری اینترنتی ثبت نام کردند

92 هزار و 120 خانوار استان ایلام در سرشماری اینترنتی ثبت نام کردند

ایلام - ایرنا - معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه و بودجه و قائم مقام ستاد سرشماری عمومی نفوس و مسکن 95 ایلام با اشاره به پایان مهلت شرکت در سرشماری اینترنتی، گفت: در مجموع 92 هزار و 120 خانوار این استان در سرشماری اینترنتی شرکت کردند.

زهره سادات حائری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بر این اساس، اطلاعات 338 هزار و 817 نفر معادل 56 و هفت دهم درصد جمعیت این استان در سامانه سرشماری اینترنتی ثبت شد که 13 و هشت دهم درصد از میانگین کشوری بیشتر است.
وی با اشاره به اینکه از طرف مرکز آمار ایران مشارکت 56 هزار خانوار ایلامی در سرشماری اینترنتی برای این استان هدف گذاری شده بود، یادآور شد: میزان مشارکت مردم ایلام 36 هزار خانوار بیشتر از این هدف گذاری است.
حائری با بیان اینکه این استان رتبه هشتم مشارکت در سرشماری اینترنتی در بین استان های کشور را دارد، تاکید کرد: شهرستان های ملکشاهی، آبدانان و بدره بالاترین میزان مشارکت استان ایلام در این مرحله را به خود اختصاص دادند.

** ساز و کار واگذاری سیمکارت های تلفن همراه در روزهای آینده مشخص می شود
معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه و بودجه و قائم مقام ستاد سرشماری عمومی نفوس و مسکن 95 ایلام با اشاره به اهدای سیمکارت تلفن همراه به خانوارهای شرکت کننده در سرشماری اینترنتی، گفت: سیمکارت ها آماده واگذاری است و ساز و کار آن در روزهای آینده با حضور استاندار ایلام مشخص خواهد شد.
حائری اضافه کرد: همچنین مرکز آمار ایران به تمامی خانوارهای شرکت کننده 2 گیگابایت اینترنت رایگان هدیه می دهد که خانوارها برای دریافت آن باید به درگاه اینترنتی اپراتورهای تلفن همراه مراجعه کرده و بوسیله کد آماری سرشماری اینترنتی، فرم مربوطه را تکمیل کنند.
وی با اشاره به اینکه از طرف مرکز آمار ایران به یک هزار خانوار به قید قرعه جایزه 10 میلیون ریالی تعلق می گیرد، یادآور شد: تاکنون در چهار مرحله این قرعه کشی چهار خانوار ایلامی نیز برگزیده شده اند.
هشتمین دوره سرشماری عمومی نفوس و مسکن 95 به 2 صورت اینترنتی و حضوری برگزار می شود که مرحله اینترنتی آن از سوم مهر آغاز شد و در 2 مرحله ابتدا تا 27 و سپس تا 30 مهر تمدید شد.
ساعت 24 جمعه شب گذشته آخرین مهلت شرکت در سرشماری اینترنتی بود.
مرحله حضوری هشتمین دوره سرشماری عمومی نفوس و مسکن 95 نیز از روز 28 مهر آغاز شده و به مدت یک ماه تا 28 آبان همزمان در سراسر کشور ادامه دارد و ماموران آمارگیر برای ثبت اطلاعات مردم به درب منازل آنها مراجعه می کنند.
خبرنگار: معصومه امیدی**انتشار دهنده: مجید سلیمانی
6032/9002
کد N1527900

وبگردی