آفتاب

مهر امسال بیش از 35 نفر بر اثر تصادف در جاده های زنجان کشته شدند

مهر امسال بیش از 35 نفر بر اثر تصادف در جاده های زنجان کشته شدند

زنجان - ایرنا - رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: بیش از 35 نفر مهر امسال در مسیرهای ارتباطی این استان بر اثر تصادف جان خود را از دست دادند.

سرهنگ علی اصغر شیرمحمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بسیاری از این تصادف های رانندگی منجر به فوت به دلیل بی دقتی و بی احتیاطی رانندگان اتفاق افتاده است.
وی اظهارکرد: برای کاهش تصادف های رانندگی جاده ای لازم است رانندگان به قوانین و مقررات راهنمایی رانندگی بیشتر تن دهند و از انحراف به چپ به جد خودداری کنند و نسبت به رعایت فاصله طولی مناسب، حرکت با سرعت مطمئنه و بستن کمربند ایمنی بی تفاوت نباشند.
شیرمحمدی با بیان اینکه تعداد واژگونی خودروها در مسیرهای ارتباطی این استان به علت خستگی و خواب آلودگی رانندگان افزایش یافته است، تصریح کرد: عوامل پلیس راه برای پایین آوردن تلفات انسانی به طور شبانه روز جاده ها را رصد می کنند اما این کافی نیست و بهتر است رانندگان نیز پلیس را در این امر بسیار مهم یاری دهند.
به گزارش ایرنا، طی شهریور سالجاری نیز بر اثر سوانح رانندگی در مسیرهای ارتباطی زنجان قریب 30 نفر در جاده های این استان جان خود را از دست دادند که اغلب این حوادث نیز به علت واژگونی خودروها ناشی از خستگی و خواب آلودگی رانندگان بود.
به گفته مهرداد ستاره، مدیرکل پزشکی قانونی استان زنجان در 6 ماه نخست امسال 158 نفر در مسیرهای ارتباطی این استان جان خود را از دست دادند که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که 180 تن بود 13 درصد کاهش نشان می دهد.
597/6085
خبرنگار: پرویز غفاری** انتشار دهنده: رویا رفیعی
کد N1527704

وبگردی