آفتاب
رییس اداره صنعت، معدن و تجارت ورامین مطرح کرد:

کشورهای آسیایی واروپایی مشتری محصولات ورامین/ضرورت توسعه صادرات

کشورهای آسیایی واروپایی مشتری محصولات ورامین/ضرورت توسعه صادرات

ورامین-رییس صنعت، معدن و تجارت ورامین گفت: برخی کشورهای آسیایی، اروپایی و آفریقایی در زمره مشتریان محصولات تولیدی شهرستان ورامین هستند که بسیار مهم و قابل توجه است.

حسن میرزایی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به این نکته که توسعه صادرات می تواند در تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی موثر باشد، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی تأکیدات فراوانی را درباره ضرورت تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی بیان داشتند و امروز باید از همه ظرفیت های موجود برای رسیدن به اهداف از پیش تعیین شده استفاده کرد.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ورامین افزود: توسعه صادرات موجب معرفی ظرفیت های تولیدی کشور در عرصه های گوناگون می شود و این امر یکی از اولویت هایی بوده که توسط دولت مورد توجه قرار گرفته است.

توسعه صادرات موجب ارزآوری برای کشور می شود

وی با اشاره به برکات و دستاوردهای توسعه صادرات برای کشور ادامه داد:توسعه صادرات علاوه بر معرفی ظرفیت های اقتصادی، تولیدی و صنعتی کشور، موجب ارزآوری برای ایران شده و زمینه برای ایجاد شغل های جدید فراهم می سازد.

میرزایی با تأکید بر ظرفیت و توانمندی شهرستان ورامین در عرصه صادرات اضافه کرد: شهرستان ورامین طی سال های اخیر در حوزه صادرات محصولات مختلف قدم های بزرگ و خوبی را برداشته است.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ورامین عنوان کرد: زمینه سازی و فراهم کردن بستر مناسب برای افزایش میزان صادرات محصولات تولیدی و صنعتی شهرستان ورامین از جمله اولویت هایی است که با جدیت دنبال خواهد شد.

میرزایی، توسعه صادرات را برای شهرستان ورامین بسیار مهم دانست و گفت: توسعه صادرات موجب افزایش ارزآوری و دلگرمی هر چه بیشتر تولیدکنندگان خواهد شد.

فرش دستبافت و سنگ های ساختمانی در میان محصولات صادراتی شهرستان ورامین

وی با اشاره به رابطه مستقیم ارتقای کیفیت با رشد صادرات محصولات تولیدی متذکر شد: هر چه میزان کیفیت محصولات تولیدی افزایش پیدا کند، می توان در عرصه صادرات رقابت بهتری را برای فروش محصولات مختلف تجربه کرد.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ورامین با تشریح محصولات صادراتی این شهرستان بیان داشت: شهرستان ورامین در صادرات محصولات مختلفی فعالیت می کند که از جمله آن می توان به مواد غذایی، لبنی، محصولات کشاورزی و دامی، چرم و سالامبور، شیشه، فرش دستبافت، سنگ های ساختمانی و تزیینی، رنگ، روده و غیره اشاره کرد.

برخی کشورهای اروپایی و آسیایی مشتریان محصولات ورامین هستند

میرزایی با تأکید بر این نکته که تلاش شده است تا مشتریان جدیدی برای محصولات تولیدی ورامین پیدا شود، اظهار داشت: هم اکنون تولیدکنندگان و صنعتگران شهرستان ورامین با کشورهای مختلف در حال معامله هستند که تلاش می شود تا دایره کشورها توسعه پیدا کند.

وی کشورهای اروپایی و آسیایی را در زمره مشتریان محصولات ورامینی دانست و افزود: برخی کشورهای آسیایی، اروپایی و آفریقایی در زمره مشتریان محصولات تولیدی در شهرستان ورامین هستند که بسیار مهم و قابل توجه است.

محصولات شهرستان ورامین به کشورهایی نظیر ایتالیا و آلمان صادر می شود

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ورامین با تأکید بر این نکته که تولیدکننندگان این شهرستان در بازارهای اروپایی نیز حضور دارند، متذکر شد: هم اکنون شاهد مراوده و حضور محصولات تولیدی ورامین در بازارهای برخی کشورهای اروپایی نظیر ایتالیا، آلمان و ترکیه هستیم.

وی افزود: برخی دیگر از کشورهای جهان نظیر الجزایر، سوریه، افغانستان، عراق، تانزانیا، چین، هند و غیره نیز از جمله مشتریان محصولات ورامین هستند.

صادرات ۶۰۰ میلیون دلاری محصولات ورامین

میرزایی با اشاره به ارزآوری بیش ۶۰۰ میلیون دلاری محصولات ورامین برای کشور ادامه داد: با تلاش های صورت گرفته و همت تولیدکنندگان، بیش از ۶۰۰ میلیون دلار محصول به کشورهای مختلف جهان صادر شده است که افزایش این آمار در اولویت قرار دارد.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ورامین با اشاره به این نکته که موفقیت هرچه بیشتر در عرصه صادرات در دستور کار قرار دارد، تأکید کرد: امروز واحدهای تولیدی و کشاورزی در عرصه صادرات مشغول به فعالیت هستند که امیدواریم با رفع تحریم ها، موفقیت های بیشتری در این عرصه حاصل شود.

وی با اشاره به این نکته که محصولات تولیدی در ورامین از ظرفیت بالایی برای جهانی شدن برخوردار است، ادامه داد: معرفی هرچه بیشتر محصولات تولیدی شهرستان ورامین در کنار ارتقای کیفیت این محصولات، می تواند زمینه را برای رشد صادرات فراهم کرده و این امر زمینه ساز افزایش ارزآوری را برای کشور فراهم می سازد.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ورامین اضافه کرد: اداره صنعت و معدن، حمایت از صادرکنندگان را وظیفه خود می داند و در این راستا آماده همکاری های لازم است.

کد N1527699

وبگردی