آفتاب
موبایلکده

خسارت‏های Note 7 به سامسونگ پایان ندارد

خسارت‏های Note 7 به سامسونگ پایان ندارد

شرکت سامسونگ به دلیل شکایت‌های متعدد در آمریکا و کره‌جنوبی مورد بازخواست قرار گرفت. اگر فکر می‏کنید توقف خط تولید گوشی Note 7 پرچمدار ...

آی‏تی‏ایران:شرکت سامسونگ به دلیل شکایت‌های متعدد در آمریکا و کره‌جنوبی مورد بازخواست قرار گرفت. اگر فکر می‏کنید توقف خط تولید گوشی Note 7 پرچمدار سامسونگ اتفاق ناگواری است، سخت در اشتباهید. حتی اگر ممنوعیت استفاده از این گوشی در اماکن عمومی و شکایات متعدد در آمریکا و کره‌جنوبی را فراموش کنیم، ضرر 5 میلیارد دلاری این گوشی به شرکت سامسونگ جبران ناپذیر است.

 

سامسونگ در حال مواجهه با اقدامات قانونی در آمریکا است. نخست، یک موسسه حقوقی به نام McCuneWright شکایت‏نامه‏ای درباره فراخوان گوشی Note 7 طرح کرد. شاکیان این پرونده مدعی هستند به‏خاطر این فراخوان چند هفته را بدون گوشی همراه سپری کردند و در پی دادخواهی هستند. این دادخواست به‏دنبال استرداد هزینه مشتریان است. سامسونگ به مشتریان خود پیشنهاد تعویض گوشی یا برگشت پول بدون نیاز به بازگرداندن گوشی را داده ‏است، درحالی‌که از بازپرداخت هزینه مشتریان به‏صورت ماهانه ناتوان بوده است. در اقدام بعدی یک شکایت‏ دیگر علیه سامسونگ در آمریکا ثبت شده است. ظاهرا این پرونده در دادگاه فدرال شهر نیوآرک ایالت نیوجرسی ازسوی سه خریدار Note 7 تنظیم شده است. بنا به گزارش رویترز این پرونده به نوعی نماینده خریداران این گوشی در ایالت‌های نوادا، پنسیلوانیا و کالیفرنیا است. اولین پرونده شکایت در ماه سپتامبر همزمان با اولین گزارش‏های انفجار گوشی Note 7 به ثبت رسید. این دادخواست یک روز بعد از اولین گزارش خرابی گوشی توسط فردی به نام جاناتان استروبل از ایالت فلوریدا، علنی شد.

انفجار باتری گوشی باعث سوختگی‏های شدیدی در پای راست وی شده است. همچنین شست دست راست وی هنگامی که تلاش می‏کرد گوشی را از جیب شلوارش بیرون بکشد، دچار سوختگی شد. آخرین گزارش‌ها نشان می‏دهند که از سامسونگ در کشور خودش یعنی کره‌جنوبی هم شکایت شده است. 38کاربر Note 7 به‌دلیل ترس و ناکارآمدی این گوشی پرونده دیگری علیه سامسونگ ثبت کرده‏اند. همچنین گفته شده که مالکان این گوشی مجبورند چندین دفعه برای آزمایش باتری گوشی یا تعویض با گوشی دیگر به فروشگاه‏ها مراجعه کنند و با تشویش و اضطراب گوشی را در دستشان می‌گیرند. این پرونده به دنبال دریافت خسارت 266 دلاری به ازای هر فرد است که در مجموع 10 هزار و 108 دلار می‏شود.

کد N1527644

وبگردی