آفتاب

ما حرف نزنیم عقاید مردم سست می‌شود

ما حرف نزنیم عقاید مردم سست می‌شود

مسئولان مرکز ملی پاسخ‌گویی به شبهات حوزه علمیه قم با حضور در بیت آیت‌الله صافی‌گلپایگانی با وی دیدار کردند.

به گزارش ایلنا، آیت‌الله صافی‌گلپایگانی در این دیدار با اشاره به تهاجم بی‌سابقه علیه دین اسلام از طریق شبهه‌‌افکنی در فضاهای مختلف اظهار داشت: اوضاع و شرایط به نحوی شده که در فضاهای مختلف می‌خواهند به دین اسلام ضربه بزنند و فکر و خط صحیح مردم را عوض کنند، جنگی که علیه عقاید حقه اسلام پیش آورده‌اند یک جنگ حقیقی است و باید در این جبهه، لشکری با قدرت علمی و دینی بسیار بالا مشغول دفاع از دین، مذهب و امام زمان (عج) باشند.

وی به تبیین مسئولیت حوزه‌های علمیه در این مقطع از زمان پرداخت و بیان کرد: حوزه‌های علمیه با پشتوانه قوی معارفی که از قرآن و اهل بیت (ع) دارند، باید با سه ویژگی بیداری و آگاهی، بنیه علمی قوی و حضور جدی در عرصه دفاع، در جنگ نرم علیه دین و اعتقادات در همه فضاها اعم از حقیقی و مجازی پیش‌قدم باشند و همه طلاب در این امر باید بسیج شوند.

مرجع تقلید شعیان در بخش دیگری از توصیه‌های خود به مسؤولان مرکز ملی پاسخگویی به شبهات دینی تأکید کرد: اگر ما حرف نزنیم عقاید مردم سست می‌شود؛ ما نباید کوتاهی کنیم، هر چه کوتاهی باشد همه مسئول‌ایم. البته باید بتوانیم در همه رشته‌های علمی لازم وارد شویم تا امکان پاسخگویی در همه رشته‌هایی که علیه اسلام هجوم می‌کنند را داشته باشیم.

کد N1527524

وبگردی