آفتاب
رئیس فدراسیون نجات غریق :

امسال تعداد مغروقین سواحل شمالی کشور 10 درصد کاهش یافت

امسال تعداد مغروقین سواحل شمالی کشور 10 درصد کاهش یافت

رشت - ایرنا - رئیس فدراسیون نجات غریق گفت: تعداد مغروقین سواحل شمالی کشور در سال جاری 10 درصد کاهش یافته است.

مصطفی میرسلیم عصر جمعه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در رشت افزود: تعداد مغروقین سال جاری 123 نفر بوده که نسبت به سال گذشته حدود 10 درصد کاهش را نشان می دهد.
وی اظهار کرد: این در حالی است که تعداد مسافران و گردشگران شمال کشور در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 15 الی 20 درصد افزایش یافته ولی خوشبختانه تعداد مغروقین کاهش یافته است.
وی ادامه داد: حدود 40 میلیون گردشگر و مسافر به سواحل شمالی کشور در سال جاری سفر کرده اند که از این تعداد ، 85 درصد از دریا استفاده کردند اما با توجه به آگاهی مردم و همچنین تلاش و کوش منجیان غریق ، خوشبختانه تعداد مغروقین کاهش یافته و امیدواریم که سال آینده تعداد مغروقین به شدت کاهش یابد.
رئیس فدراسیون نجات غریق به نجات یافتگان توسط منجیان غریق نیز اشاره و بیان کرد: طی سال جاری با تلاش منجیان غریق ، سه هزار و 181 نفر که در حال غرق شدن بودند ، نجات یافتند.
میرسلیم همچنین به فعالیت های فدراسیون نجات غریق اشاره کرد و گفت: کار فدراسیون در سه محور مهم خلاصه می شود که اولین محور و فعالیت ، نجات جان مردم از غرق شدن است .
وی که برای برگزاری انتخابات ریاست هیات نجات غریق گیلان در رشت حضور داشت ، اضافه کرد: با توجه به اینکه مردم همه ساله از سواحل دریا استفاده می کنند و همچنین هر سال تعداد مراجعه کنندگان از سواحل افزایش می یابد، باید ما آمادگی کامل داشته باشیم تا برای گردشگران حادثه ای پیش نیاید.
وی خاطرنشان کرد: متاسفانه به دلیل عدم رعایت و همچنین گوش ندادن به توصیه هایی که توسط منجیات غریق انجام می شود ، جان عد ه ای از مردم به دلیل غرق شدن از دست می رود که هدف ما این است این تعداد به حداقل کاهش یابد.
وی افزود : دومین فعالیت مهم فدراسیون در بخش آموزش است و منجیان غریق باید با فراگرفتن مهارت های مخصوص ، آماده شوند و به همین دلیل بخش آموزش برای ما بسیار مهم است.
رئیس فدراسیون نجات غریق اظهار کرد: با این هدف 120 هزار نفر در بخش های نجات غریق ، آب درمانی و غواصی آموزش دیده اند که خوشبختانه با توجه به این امر ، توسعه خوبی در بخش آموزش داشته ایم و در بخش منجی غریق با کمبود مواجه نیستیم.
وی ادامه داد: سومین فعالیت مهم فدراسیون نیز در بخش بین المللی است و با توجه به اینکه بیش از 70 سال در رشته نحات غریق سابقه داریم ، باید در بخش بین المللی نیز تلاش وافری داشته باشیم و هم اینک نیز در فدراسیون بین المللی ، سه جایگاه در اختیار ما است.
وی به جذب منجیان داوطلب نیز اشاره و بیان کرد: یکی از اهداف فدراسیون نیز ، جذب منجیان داوطلب است و هدف ما این است که از منجیانی که به صورت داوطلبانه حاضر به کار هستند بیشتر استفاده کنیم و به همین دلیل باید در طول سال جاری بتوانیم یک سازماندهی خوبی در بخش منجیان داوطلب داشته باشیم.
انتخابات ریاست هیات نجات غریق گیلان عصر پنچشنبه در رشت برگزار شد که در پایان ، سیدامیر نوری سادات با کسب 9 رای از 16 آرای ماخوذه ، به عنوان رئیس جدید هیات نجات غریق این استان انتخاب شد.
خبرنگار: حسین مجرد**انتشار دهنده : نصراله ابراهیمی
7285/6070
کد N1527513

وبگردی