آفتاب

آیت‌الله یزدی: رهبری گاهی نمی‌توانند سخنان مرتبط با مسائل دفاعی را مستقیم و صریح به مردم بگویند

آیت‌الله یزدی: رهبری گاهی نمی‌توانند سخنان مرتبط با مسائل دفاعی را مستقیم و صریح به مردم بگویند

ایسنا نوشت: دبیر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: وقتی نظام، رهبری، ولی فقیه و مجتهد دارد فتوای او بر فتوای همه حاکم است.

آیت الله محمد یزدی عصر امروز در دیدار با سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور که در دفتر جامعه مدرسین برگزار شد، با  اشاره به اینکه انقلاب اسلامی همواره دشمن داشته، دارد و خواهد داشت، گفت: هیچگاه نباید با اطمینان بگوییم هیچ مشکلی از سوی دشمن پیش نمی آید؛ رهبری بارها فرمودند، اگر شما خواب بمانید، دشمن خواب نمی ماند و بیدار است و ما هم باید بیدار باشیم.

وی با اشاره به آیه ۶۰ سوره انفال مبنی بر اینکه مسلمانان باید آمادگی خود را حفظ کنند تا دشمنان خدا و اسلام هراس داشته باشند، بیان کرد: امروز اگر جهالت و نادانی از دشمن سر بزند و بخواهد حمله نظامی کند، جنگی خواهد شد که بیرون آمدن از آن ساده نیست و به نفع آنها تمام نخواهد شد و این آتش به سادگی خاموش نمی شود.

دبیر جامعه مدرسین با بیان اینکه دشمنی و مخالفت همواره روی میز دشمن است و منتظر فرصت هستند، گفت: ما هم باید روشن بینی و بصیرت داشته باشیم و بدانیم دشمن همواره درصدد ضربه است و به تناسب زمان، آمادگی های خود را ارتقاء دهیم.

یزدی با اشاره به اینکه جنگ ها در گذشته به شیوه فردی بوده است، گفت: امروز تاکتیک های جنگی تغییر کرده و باید قبل از اینکه دشمن وارد شود، راه نفوذ را ببندیم و همواره مراقب عملکرد دشمن باشیم.

وی با اشاره به سخنان امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه حفظ نظام از اوجب واجبات است، تصریح کرد: یکی از مسائل مهم امنیتی این است که وضعیت دشمن را همواره رصد کنیم و ارزیابی بسیار دقیقی از وضعیت خود و دشمن داشته باشیم.

عضو فقهای شورای نگهبان با بیان اینکه انقلاب اسلامی پس از قرن ها و با قیمت بسیار گران بدست آمده است، ابراز داشت: دشمن از همان ابتدای پیروزی انقلاب و از راه های مختلف نظیر درگیری های قومی، ایجاد اختلافات، دوستان نادان و آغاز جنگ به دنبال ضربه زدن بوده است؛ البته با رهبری حکیمانه امام راحل و رهبر معظم انقلاب نهایت دقت و مراقبت در دولت های مختلف شده است.

یزدی با تاکید بر اینکه حفاظت از نظام بسیار سنگین است، گفت: نباید از حوزه های علمیه انتظار داشته باشید که مراجع و طلاب وارد این بحث ها شوند و در مسائل پدافند غیرعامل و عامل ورود داشته باشند. وقتی نظام، رهبری، ولی فقیه و مجتهد دارد فتوای او بر فتوای همه حاکم است.

دبیر جامعه مدرسین افزود: اگر خدای ناکرده حادثه ای پیش بیاید که نیاز به حکم شرعی باشد، فقط باید سراغ ولی فقیه بروید که زمام امر و مسئولیت اصلی الهی را دارد.

یزدی با اشاره به اینکه باید بصیرت و آشنایی مسئولان با مسائل به گونه ای باشد که خواب نمانیم، ابراز داشت: امروز دشمن جرات نمی کند وارد شود چون قدرت ما بیشتر شده و فرماندهی کل قوا با قدرت از نظام دفاع می کند.

وی افزود: اگر آمریکا در محاسبات خود احتمال می داد که با روشن کردن آتش جنگ در ایران موفق خواهد شد، حتما اقدام می کرد اما اکنون مطمئن نیست این موفقیت را داشته باشد.

یزدی تصریح کرد: دشمن در جنگ غزه نمی دانست تونل های زیرزمینی چگونه ایجاد شده و موشک ها چگونه به غزه رسیده است.

این عضو شورای نگهبان افزود: امروز برگزاری رزمایش های نیروهای مسلح پیام روشنی برای دشمن دارد و نشان دهنده توان بازدارنده دفاعی کشور است.

وی با اشاره به اینکه پدافندغیرعامل باید در راستای دفاع از کشور و مقابله با دشمن همواره آمادگی خود را حفظ کند، گفت: دشمن باید از تجهیزات و نیروی انسانی ما هراس داشته باشد.

دبیر جامعه مدرسین افزود: هیچگاه نباید به بهانه تحریم و کمبود بودجه محدودیتی برای آمادگی دفاعی کشور مطرح شود.

یزدی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: مقام معظم رهبری ممکن است گاهی برخی سخنان مرتبط با مسائل دفاعی و پدافندغیرعامل را نتوانند صریح و مستقیم بگویند و براین اساس مسئولان امر باید از تعابیر و جملات ایشان مقصود اصلی را متوجه شوند.

وی تصریح کرد: مسئولیت پدافند غیرعامل سنگین است و منتظر ورود حوزه، مراجع و طلاب نباشید و همواره باید منتظر فرمان فرمانده کل قوا باشید.

این عضو شورای نگهبان در پایان بر لزوم حمایت نسل جوان دانشگاهی از پدافندغیرعامل تاکید کرد و گفت: باید این سازمان همواره آماده مقابله با تهدیدات باشد.
29213

 

کد N1527473

وبگردی