آفتاب

آیت‌الله مؤمن: شورای نگهبان محکم بر سر حرف خود می‌ایستد

آیت‌الله مؤمن: شورای نگهبان محکم بر سر حرف خود می‌ایستد

ایسنا نوشت:‌یک عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: میان شیعه و سنی در ایران تفاوتی نیست پس نباید به تضییع حقوق افراد پرداخت.

آیت الله محمد مومن در دیدار با سردار غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور و جمعی از معاونان این سازمان که در بیت این استاد حوزه علمیه برگزار شد، با اشاره به اینکه پدافند عامل ممکن است در زمینه فعالیت های نظامی و تسلیحاتی تفسیر شود، اظهار کرد: در پدافند غیرعامل عملیات اجرایی بوسیله تسلیحات انجام نمی گیرد اما کار، همان پدافندعامل است.

وی با اشاره به آیه ۶۰ سوره انفال، تصریح کرد: توجه مقام معظم رهبری به مسئله پدافند غیرعامل از آیه مذکور منشا می گیرد.

این عضو مجلس خبرگان رهبری به تاکید قرآن کریم مبنی بر آمادگی دفاعی مسلمین اشاره کرد و افزود: براساس آیه قرآن مسلمانان وظیفه دارند در مقابل دشمنان خدا و اسلام، به هر اندازه که توان دارند از نظر نیروی انسانی و تهجیزات نظامی مجهز شوند تا موجب هراس دشمن باشد.

مومن با اشاره به سخنان امام (ره) مبنی بر اینکه "اگر کار ما این باشد که فقط زیارت برویم و دعای ندبه و کمیل بخوانیم و کار به هیچ سیاستی نداشته باشیم همه قدرت های دنیا با ما همراه هستند"، گفت: باید اسلام و دستورات الهی بر جامعه حاکم باشد و حدود حقوق مردم براساس قوانین الهی رعایت شود.

وی با اشاره به اینکه پیام اسلام و دعوت پیامبر(ص) به این است که بنده خدا باشیم، تصریح کرد: شعار پیامبر (ص) «لااله الا الله» بود و پایبندی به این شعار در گروی بندگی خداست.

این عضو شورای نگهبان افزود: اگر مسلمانان پایبندی عملی به خداوند داشته باشند، ابرقدرتهایی مثل آمریکا غلط می کنند که حرفی خلاف دستور الهی بزند.

وی بر لزوم پایبندی عملی به مبانی دینی تاکید کرد و افزود: اسلام بود که امام خمینی(ره) را ترغیب کرد در مقابل فرد بدبختی که سرسپرده دیگران بود و پدر ملت و کشور را در می آورد، ایستادگی کند.

این عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: اگر انسانی پایبندی عملی به دین داشته باشد، از تضییع حقوق دیگران اجتناب و برای فلاح و رستگاری تلاش می کند.

مومن یادآور شد: اگر اسلام واقعی تحقق یابد، حقوق اشخاص رعایت می شود.

نماینده مردم قم در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه برای هرکسی حقوقی قرار داده شده است، گفت: اگر پایبندی به دستورات خداوند در سراسر دنیا حاکم باشد، مقابل ابرقدرت ها و دشمنان ایستادگی می شود.

مومن با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر از واجبات دین و دستورات خداوند است، گفت: باید به مبانی دینی و امر به معروف اهتمام داشت؛ امر به معروف به مفهوم مراقبت از دیگران است که در مسیر خدا بمانند؛ هدف امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری نیز همین مسئله بوده و هست.

وی همچنین به توان بازدارنده دفاعی کشور اشاره داشت و گفت: براساس نظر اسلام باید هرتوانی را که داریم، در مقابل دشمنان به کار بگیریم تا آنها هراس داشته باشند و خیال جنگ نظامی نکنند.

این استاد حوزه علمیه قم با اشاره به تاکیدات رهبری مبنی بر وجود حوزه علمیه انقلابی، اظهار داشت: حوزه های علمیه باید افرادی را تربیت کند که اسلام را بشناسند و پای دین ایستادگی کنند.

مومن در بخش دیگری از سخنانش بر لزوم آمادگی سازمان پدافند غیرعامل در همه عرصه ها تاکید کرد و افزود: باید کشور در همه زمینه ها آمادگی داشته باشد تا دشمن فکر و خیال جنگ و تعدی نکند.

این عضو شورای نگهبان با اشاره به اینکه باید به مسلمانان و انسان‌های آزاده و مظلوم براساس دستورات خداوند کمک کرد، ابراز داشت: میان شیعه و سنی در ایران تفاوتی نیست پس نباید به تضییع حقوق افراد پرداخت.

مومن تصریح کرد: آمادگی کشور و تلاش برای اجرای مبانی پدافند غیرعامل به مفهوم اجرای دستورات خداوند است.

وی با اشاره به اینکه در صورت کمبود قوانین نسبت به مسئله پدافند غیرعامل، باید با مجلس هماهنگی و همکاری کرد، افزود: در صورتی که تصویب برخی قوانین مانع پدافند غیرعامل می شود باید از آن جلوگیری کرد چرا که ممکن است بعضی مسائل و قوانین نیز نیازمند بازنگری باشد.

این عضو شورای نگهبان تصریح کرد: شورای نگهبان اگر در زمینه ای به تشخیص برسد، محکم و استوار بر سر حرف خود می ایستد چرا که ما وظیفه داریم به اسلام و قانون عمل کنیم تا به کسی ظلمی نشود.

مومن همچنین در بخش پایانی سخنان خود با محکومیت حملات عربستان به یمن، اظهار داشت: آیا آل سعود که اموال مسلمین را در دست دارد و جوانان یمن را از بین می برد و به اسرائیل کمک می کند، مسلمان است؟ وظیفه اسلامی ما ایجاب می کند حامی مسلمانان مظلوم یمن باشیم.
29213

 

کد N1527436

وبگردی