آفتاب
نماینده ولی فقیه در استان البرز تاکید کرد:

لزوم اجرای سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب درباره انتخابات

لزوم اجرای سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب درباره انتخابات

کرج - نماینده ولی فقیه در استان البرز بر لزوم اجرای سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره انتخابات تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید محمدمهدی حسینی همدانی در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان کرج با پرداختن به موضوع تربیت اسلامی فرزندان، اظهار کرد: اهل بیت (ع) برای حفظ فرزندان از خطرات توصیه های فراوانی کرده اند.

وی در ادامه با ابراز تاسف از اینکه برخی از شیعیان نسبت به دستوران اهل بیت (ع) توجه کافی ندارند، گفت: برخی برای کتب پرفروش خارجی ارزش زیادی قائل هستند ولی اگر دقت کافی کنیم می بینیم که توصیه های اهل بیت (ع) بسیار محکم تر و قوی تر از کلماتی است که در این کتاب ها نوشته می شود.

آیت الله حسینی همدانی با تاکید بر اینکه توصیه های اهل بیت (ع) مانند چراغ راه هستند ابراز تاسف کرد که برخی از شیعیان به خواست خود این چراغ را خاموش کرده در تاریکی به سر می برند و در همان تاریکی باز به دنبال چراغ راه می گردند.

خطیب جمعه کرج با اشاره به اینکه رقم زدن تاریکی ظلمی است که خودمان به حال خود روا می داریم، گفت: والدین برای دیندار کردن فرزندان خود باید تلاش کنند این در حالی است که برخی از آنها به دنبال دو شیفت کار کردن برای داشتن زندگی مادی بهتر هستند.

جسارت دشمن نسبت به ایران مساوی با نابودی است

نماینده ولی فقیه در استان البرز با تاکید بر اینکه برخی از والدین به اسم تکنولوژی فرزندان را تنبل بار می آورند، گفت: استفاده از شبکه های ماهواره ای برای آینده فرزندان مخرب است و خلاف دستورات دینی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری رزمایش فداییان حریم ولایت با رمز یا حسین ابن علی (ع) در اصفهان اشاره کرد و گفت: این رزمایش توسط نیروی هوای ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

خطیب جمعه کرج با اشاره به اینکه در این رزمایش قدرت و توان نیروی هوایی ارتش در حراست و دفاع از حریم هوایی کشور به نمایش گذاشته شد، گفت: قسمت اعظم تسهیلات به کار گرفته شده در این رزمایش تولید داخل بود که توسط متخصصان داخلی ساخته شده است.

آیت الله حسینی همدانی به پیام این رزمایش اشاره کرد و گفت: دلاورمردان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در این رزمایش به دشمنان نشان دادند برای تامین امنیت منطقه به حول قوه الهی به قدرت داخلی تکیه دارند و اگر دشمن بخواهد بی عقلی کرده و جسارتی به کشور کند خانه عنکبوتی اش ویران خواهد شد.

ابلاغ سیاست های رهبر معظم انقلاب درباره انتخابات

نماینده ولی فقیه در استان البرز در بخش دیگری از سخنان خود به ابلاغ سیاست های کلی انتخابات از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به مجمع تشخیص مصلحت نظام و قوای سه گانه اشاره کرد و گفت: این سیاست ها بر اساس قانون اساسی تدوین شده و جز اسنادی هستند که همه مسئولان و دستگاه های تصمیم گیر باید اجرا کنند.

وی با تاکید بر اینکه سیاست های ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی برای همه مسئولان و دستگاه های تصمیم گیر کشور لازم الاجرا است، گفت: سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب اسلامی حکم قانون دارد که همه دستگاه ها باید بر اساس این سیاست ها عمل کنند.

وی به ویژگی سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: با گذشت زمان با برخی مسائل رو به رو می شویم که نیازمند اصلاح است سیاست های ابلاغی رهبری کمبودهای موجود را برطرف می کند.

خطیب جمعه کرج با تاکید بر اینکه باید به سیاست های ابلاغی انتخابات توجه ویژه ای شود، گفت: بندهای هجده گانه سیاست های انتخابات از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

بررسی هزینه های انتخاباتی برخی داوطلبان

وی به بند چهارم سیاست های ابلاغی انتخابات اشاره کرد و گفت: در این بند به شفاف سازی حدود و نوع هرینه ها و منابع مجاز و غیرمجاز انتخاباتی داوطلبان و تَشکل های سیاسی و نظارت و برخورد با متخلفان و کسانی که وعده های خارج از اختیارات قانونی می دهند، تاکید شده است.

نماینده ولی فقیه در استان البرز بند چهارم سیاست های ابلاغی انتخابات را بسیار امیدوارکننده دانست و گفت: برخی از داوطلبان انتخابات در سراسر کشور هزینه های گزافی برای تبلیغات و لابی های پنهانی می کنند همین امر باعث می شود که به کانون های قدرت وامدار شوند.

آیت الله حسینی همدانی گفت: برخی داوطلبان برای اینکه در راس قدرت بمانند دچار لابی های می شوند که فساد برانگیز بوده و بدین گونه برای خود و دیگران گرفتاری ایجاد می کنند.

خطیب جمعه کرج با تاکید بر اینکه اگر بند چهارم سیاست های ابلاغی انتخابات اجرا شود جلوی تخلفات گرفته می شود، گفت: با اجرای این بند مهم جلوی عوام فریبی و تبلیغات نادرست گرفته می شود.

روشنگری در خصوص انتخابات ضروری است

به گفته نماینده ولی فقیه در استان البرز در زمان انتخابات عوام فریبی و تخلفات زیادی دیده می شود که در به دست آوردن آرا خودش را نشان می دهد.

آیت الله حسینی همدانی به بند سیزدهم سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص انتخابات اشاره کرد و گفت: عده ای می گویند نمایندگان طوری مصونیت دارند که اگر مدرک و سندی از آنها کشف شود که دلالت بر عدم صلاحیت باشد دیگر نمی شود با آنها برخورد کرد این در حالی است که بند سیزدهم سیاست های ابلاغی رهبری در خصوص انتخابات به این مهم اشاره دارد که باید شرایط نمایندگی استمرار داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه سند ابلاغی انتخابات اگر عملیاتی شود شاهد شفاف سازی و سلامت در این زمینه خواهیم بود، گفت: انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا از اهمیت زیادی برخوردار است به طوری که رایزنی ها از هم اکنون در حال انجام است.

خطیب جمعه کرج با اشاره به اینکه مجلس شورای اسلامی ویژه های مختص به خود دارد، گفت: شوراهای شهر و روستا ویژگی هایی دارد که اگر به آنها توجه نشود تبعاتی در پی خواهد داشت.

آیت الله حسینی همدانی با اشاره به اینکه اگر پول، ثروت و قدرت با هم تجمیع شود باعث ایجاد مفاسد می شود، خطاب به مردم، گفت: افرادی را انتخاب کنید که دغدغه داشته و متدین هستند.

دشمن به دنبال توقف حرکت علمی کشور است

نماینده ولی فقیه در استان البرز تاکید کرد: در آینده ای نزدیک به بحث انتخابات ورود پیدا کرده و مباحثی را برای مردم بیان می کنم.

خطیب جمعه کرج در بخش دیگری از سخنان خود به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع نخبگان کشور اشاره کرد و گفت: نکات با اهمیتی در این دیدار عنوان شد که متوجه مسئولان کشوری و نخبگان است.

آیت الله حسینی همدانی گفت: یکی از نکاتی که رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با نخبگان کشور بدان پرداختند در خصوص انحرافی شدن حرکت علمی کشور است برای نمونه به مقالات و پایان نامه های دانشجویان اشاره کردند که باید در اختیار توسعه و رشد کشور باشند.

وی با اشاره به اینکه البرز یک استان کشاورزی، صنعتی و دانشگاهی است این سوال را مطرح کرد که به چه میزان از پایان نامه های دانشجویان منطبق با ظرفیت های صنعتی و کشاورزی استان تهیه می شود.

نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند دشمن اگر نتوانند حرکت علمی کشور را متوقف کند اقدام به بدنامی این حرکت می کند.

سکوت سازمان ملل در مقابل جنایات

خطیب جمعه کرج گفت: روندی که در برخی از دانشگاه های استان در خصوص ارائه پایان نامه ها وجود دارد قابل قبول نیست برخی از اساتید از دانشجویان می خواهند در پایان نامه ها مطالبی بنویسند که با مبانی اصلی و ارزشی فاصله دارد.

آیت الله حسینی همدانی با اشاره به اینکه نباید میان باورهای دینی دانشجویان شکاف ایجاد شود، با تذکر به مسئولان دانشگاه های استان، گفت: جنگ میان باورهای اسلامی در حال عرض اندام در دانشگاه ها است نظام سلطه به هر وسیله قصد نفوذ دارد هوشیار باشید.

وی با تاکید بر اینکه جامعه دانشگاهی نباید در زمین دشمن بازی کند، گفت: چهارم آبانماه سال ۱۳۴۳ امام راحل بر علیه پذیرش قانون استکباری کاپیتولاسیون با تیزبینی واکنش نشان داد.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با تاکید بر اینکه امام راحل قانون پذیرش کاپیتولاسیون را سند بردگی ایرانیان می دانست، گفت: امام خمینی (ره) در مقابل این قانون ایستادگی کرد و این مهم را یادآور شد که دشمن با ما رفاقت ندارد.

آیت الله حسینی همدانی در ادامه سخنان خود به سالروز تاسیس سازمان ملل متحد اشاره کرد و گفت: ببینید در گوشه گوشه دنیا در یمن، سوریه، عراق و نیجریه به مردم چه ظلم های می شود و این سازمان زبان مرگ به دهان گرفته است و سکوت می کند.

برخی به دنبال تطهیر چهره آمریکا هستند

خطیب جمعه کرج با اشاره به حق وتو که در سازمان ملل وجود دارد، به طرح این سوال پرداخت که آیا این حق عقلانی است اینکه تعدادی کشور منافع دیگر کشورها را نادیده گرفته و دست به هر اقدامی بزنند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: سازمان ملل گوش به فرمان قدرت های جهانی است به طوری که می بینیم در اقصی نقاط کشورهای اسلامی گروه های تروریستی اقدام به ناامن کردن منطقه می کنند و سازمان ملل سکوت می کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه آمریکا هر کجا وارد شده جز خرابی و از بین بردن منافع و منابع کشورها چیزی به جا نگذاشته است، گفت: عده ای در داخل کشور تا اسم آمریکا می آید قلبشان تندتر می تپد و به هر قیمتی تلاش می کنند تا شیطان بزرگ را تطهیر کنند.

آیت الله حسینی همدانی گفت: عده ای در داخل کشور بدنبال این هستند که به مردم القاء کنند باید با آمریکا و جامعه جهانی و بین المللی ارتباط برقرار کنیم در غیر این صورت اقتصاد کشور ضربه می خورد.

دولتمردان در بیانشان دقت بیشتری کنند

خطیب جمعه کرج در ادامه با تاکید بر اینکه دولتمردان در بیانشان دقت بیشتری کنند، گفت: ما قصد تقابل نداریم وظیفه امام جمعه روشنگری و تذکر است چرا که نماز جمعه عبادی و سیاسی است، نمی شود گفت امام جمعه سیاسی نباشد باید مباحث از سوی وی بدون حب و بغض و وابستگی جناحی عنوان شود.

آیت الله حسینی همدانی در بخش دیگری از سخنان خود با ذکر چند تذکر و این سوال که چرا برخی به خود اجازه می دهد به سرداران طعنه بزنند، گفت: جوانان جان برکف ایران اسلامی خارج از مرزهای ایران برای امنیت کشور در مقابل دشمن ایستاده اند سزاوار نیست در داخل کشور آماج طعنه برخی ها قرار گیرند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: برخی می گویند راهنمایی و روشنگری برای حفظ عزت و اقتدار در جامعه استرس ایجاد می کند به این دسته از افراد باید گفت اگر بگویند آمریکا با موشک هایش کشور را از بین می برد آیا هراس ایجاد نمی شود.

وی با تاکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی، ائمه جمعه و منتقدان گفتند آمریکا قابل اعتماد نیست، گفت: امروز معلوم شده است برجام مساوی با هیچ است.

کد N1527389

وبگردی