آفتاب

امام جمعه موقت اصفهان خواستار حمایت کامل و جذب نخبگان علمی شد

امام جمعه موقت اصفهان خواستار حمایت کامل و جذب نخبگان علمی شد

اصفهان- ایرنا- امام جمعه موقت اصفهان بابرشمردن نقش استقلال علمی خواستار حمایت کامل و جذب نخبگان، دانشمندان و فرهیختگان کشور شد .

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سید مجتبی میردامادی در خطبه های نماز جمعه این هفته در مصلای امام خمینی (ره) اصفهان، افزود: شرایط و وضعیت کشورمان باید بگونه ای باشد که مغزهای متفکر ما مجبور به رفتن به کشورهای بیگانه نشوند.
وی با اشاره به دیدار نخبگان علمی کشور با رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: لازم است توجه بیشتری به این افراد فرهیخته در همه ابعاد صورت گیرد و میدان را برای فعالیت آنها باز کنیم.
امام جمعه موقت اصفهان با تاکید بر اینکه علم، اهرمی برای به معراج رساندن بشریت و تثبیت قدرت و استقلال کشورهاست، گفت: کشوری مستقل خواهد بود که در صنعت، فناوری و علوم پزشکی روی پای خود ایستاده باشد در غیر این صورت، کشوری محتاج و اسیر است.
حجت الاسلام میردامای با اشاره به اینکه علم باید با معنویت و ایمان توام باشد، افزود: دانشمندان غربی، علم دارند اما معنویت ندارند بطوریکه در مناظره های اخیر دو نماینده دموکرات و جمهوریخواه امریکا ،برای مردم دنیا شخصیت سیاستمداران این کشور به نمایش گذاشته شد .
وی همچنین به توان دانشمندان ایرانی در علم انرژی هسته ای اشاره و خاطرنشان کرد: کشورهای غربی از فروش اورانیوم غنی شده 2 درصد به ما خودداری کردند، اما دانشمندان ایرانی در برابر چشمان حیرت زده دنیا موفق به تقویت اورانیوم تا 20 درصد شدند.
امام جمعه موقت اصفهان همچنین رمز موفقیت در زمینه علمی را تحقیق در دانشگاه ها و حوزه های علمیه و توکل به خدا عنوان کرد.
حجت الاسلام میردامادی با اشاره به مناسبت های این هفته نیز با گرامیداشت سالروز شهادت امام سجاد(ع) به روایتی مصادف با 25 محرم و همچنین شهادت آیت الله مصطفی خمینی مصادف با اول آبان به تاسیس سازمان ملل متحد مصادف با سوم آبان اشاره کرد و گفت: هیچکس به این سازمان امیدی ندارد.
وی افزود: اگر فرد مجرمی در ایران مطابق با قوانین، اعدام شود این سازمان فریاد حقوق بشر می زند اما در 2 سال گذشته در برابر جنایت های آل سعود که بمب بر سر مردم می ریزد، ساکت و خفته است.
امام جمعه موقت اصفهان تصریح کرد: ما باید با قدرت و متکی به خود باشیم زیرا اگر دیگران به ما حمله کنند، سازمان های دست نشانده امریکا هیچ حمایتی از ما نمی کنند.
وی با اشاره به فرازهایی از بیانات رهبر معظم انقلاب، ادامه داد: اینکه فکر شود همه مشکلات ما در برقراری ارتباط با امریکا، حل می شود، اشتباه است زیرا آنها جز نوکری و بندگی چیزی از ما نمی خواهند
حجت الاسلام میردامادی همچنین به بخشی از سخنان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دیدار با روانپزشکان اشاره و تصریح کرد: اگر ائمه جمعه یا نمایندگان مجلس انتقادی می کنند، باید به آن توجه شود اگر انتقاد درست است، پذیرفته شود و اگر خلاف است، مناظره کنند.
وی با بیان اینکه، انتقاد سازنده، بد نیست، اضافه کرد: انسان باید همیشه پذیرای نقد انتقاد باشد.
ت/3011 / خبرنگار : آسیه معینی *** انتشار : محمد سلطانمرادی
کد N1527379

وبگردی