آفتاب

امام جمعه کاشان: اختلاف بین خاندان آل سعود بیانگر فروپاشی این رژیم جنایتکار است

امام جمعه کاشان: اختلاف بین خاندان آل سعود بیانگر فروپاشی این رژیم جنایتکار است

کاشان - ایرنا - نماینده ولی فقیه وامام جمعه کاشان گفت: اختلاف و درگیری ها در میان خاندان آل سعود بیانگر آن است که این رژیم جنایتکار در حال تزلزل و فرو پاشی است.

به گزارش ایرنا، آیت الله عبدالنبی نمازی در خطبه های نماز جمعه این هفته کاشان، اظهار کرد: پیش تر اختلاف ها و درگیری ها در خاندان آل سعود، مذاکره، چانه زدن و مناقشه های کلامی بود.
وی با بیان این که حاکم آل سعود هفته گذشته فرمان داده بود یکی از فرزندان و شاهزاده ها را گردن زده و اعدام کنند، افزود: این مهم نشانگر فروپاشی خاندان آل سعود است.
عضو ارشد جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: یک استاد اقتصاد دان دانشگاه کمبریج تحلیل کرده تا زمانی که آل سعود از بین نرود امیدی به از بین رفتن داعش نیست.
وی تصریح کرد: به نوشته این تحلیلگر، آمریکا و رژیم صهیونیستی با حمایت از سران شرور و تبهکار عربستان، مسلمانان را سرکوب می کنند و در مقابل حکومت سعودی به رژیم صهیونیستی اجازه گسترش یافتن را می دهد.
عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین گفت: بر اساس اعلام صندوق حمایت از کودکان بر اثر بمباران بی رحامنه هواپیماهای جنگنده متجاوز حکومت آل سعود یک هزارو 160 کودک در یمن به شهادت رسیده اند و یک هزارو 730 نفر نیز مجروح شده اند.
وی در بخش دیگری از سخنانش افزود: ارتش عراق با پشتیبانی نیروهای مردمی به شهر موصل که مهمترین و دومین شهر عراق و پایگاه و مرکز حکومت داعشی هاست، یورش برده و هم اکنون در محاصره سخت ارتش عراق و نیروهای مردمی است.
خطیب نمازجمعه کاشان یادآور شد: ارتش عراق روستاها و شهرهای کوچک اطراف موصل را از لوث وجود داعشی ها پاکسازی و تصرف کرده و عده زیادی از داعشی های تکفیری یا به هلاکت رسیده و یا در حال فرار به سمت حلب و کشور سوریه هستند.
آیت الله نمازی اظهار کرد: در سوریه هم ارتش این کشور با پشتیبانی نیروی های مردمی در حال به هلاکت رساندن تروریست های تکفیری داعش هستند.
وی هم چنین با گرامیداشت یاد و خاطره شهادت آیت الله سید مصطفی خمینی که روز نخست آبان سال 56 در نجف اشراف به صورت مبهم و مشکوک به شهادت رسیدند، یادآور شد: این عالم مجاهد، حکیم، مفسر و محقق درکنار پدر خود سرمایه بزرگی برای اسلام بود.
نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان هم چنین ازدواج را عامل تقرب و نزدیک شدن انسان ها به خداوند سبحان دانست و گفت: انسان های متاهل بهتر می توانند با خدا در ارتباط باشند چون افراد مجرد تحت تاثیر هوای نفس و غریزه جنسی قرار می گیرند.
آیت الله نمازی با تاکید براینکه انسان های متاهل از وسوسه شیطان و هوای نفس در مصون هستند، از پدران و مادران خواست با بهره گیری از عقلانیت، تدبیر و سختگیری نکردن زمینه ازدواج فرزندان خود را فراهم آورند.
7408/6136 * خبرنگار: یوسف صائب ** انتشار : محمد سلطانمرادی
کد N1527369

وبگردی