آفتاب
امام جمعه قزوین:

برجام در مسیر اهداف استکباری و نوعی کاپیتولاسیون جدید است

برجام در مسیر اهداف استکباری و نوعی کاپیتولاسیون جدید است

قزوین- نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین گفت: برجام نوعی کاپیتولاسیون جدید و در مسیر اهداف استکباری است که هیچ دستاوردی برای کشور نداشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت لله عبدالکریم عابدینی در خطبه های این هفته نماز جمعه که در مسجدالنبی برگزار شد اظهارداشت: امام راحل توانست با درایت و آینده نگری خود قانون استعماری کاپیتولاسیون را در کشور برچیند و امروز هم باید گوش به فرمان رهبری باشیم تا استکبار به گونه ای دیگر در صدد سلطه بر ما نباشد.

برجام در مسیر کاپیتولاسیون است

وی افزود: در شرایط کنونی نباید پذیرای قانون های استعماری جدید باشیم اما به نظر می رسد برجام و مذاکره روش دیگری از کاپیتولاسیون در عصر حاضر است که باید مراقب باشیم و فریب دشمن را نخوریم.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین یادآورشد: کسانی که به نام برجام و مذاکره همچنان با توهین و ادامه تحریم ها می خواهند ایران اسلامی را تضعیف کنند و با پیام مذاکره وارد میدان شده اند بدانند ملت ایران هوشیار است و با تبعیت از رهبری فریب دروغگویان را نمی خورد.

وی بیان کرد: مذاکره با گرگها و کسانی که جز خیانت، دروغ، تجاوز گری و غارت سابقه ای در ذهن ملتها ندارند هیچ معنایی ندارد و معلوم نیست چه نغع مشترکی داریم که دائم از مذاکره حرف می زنیم.

عابدینی گفت: به نظر می رسد برخی هنوز دشمن را تشخیص نمی دهند و یا آگاهانه با آنها همراهی می کنند و وعده های عمل نشده دشمنان را دوباره به مردم ابلاغ می کنند در حالی که پس از امضا برجام هنوز تحریم ها برداشته نشده است.

وی اضافه کرد: تنها نتیجه برجام برای ما این بوده که تاسیسات هسته ای خود را با سیمان پرکردیم و دانش هسته ای دچار رکود شد در حالی که شهدا، خانواده شهدا، رهبری و مردم اجازه نمی دهند شاهد اینگونه کارهایی باشیم که یک بار دیگر قانون کاپیتولاسیون را زنده می کند.

مسئولان به وعده های خود عمل کنند/ بیکاری را حل کنید

خطیب جمعه قزوین اضافه کرد: از مسئولانی که قول داده بودند در ۱۰۰ روز مشکلات اقتصادی را حل کنند انتظار داریم بیکاری را حل کنند و به وعده هایی که داده اند وفادار باشند.

عابدینی اظهارداشت: در سفر رئیس جمهور به استان قزوین وعده های زیادی داده شد که عملی نشده است و این روش درستی نیست که کوتاهی و قصور خود را یا به گردن دولت های قبلی بیندازیم و یا به آینده موکول کنیم، مردم منتظر عمل شدن به وعده ها هستند

اقتصاد مقاومتی تنها راه حل مشکلات است

وی بیان کرد: همانگونه که رهبری فرمودند تنها راه حل مشکلات عمل کردن به اقتصاد مقاومتی است اما به جای اجرای این دستورات منتظریم ببینیم آمریکا به ما چه چیزی می خواهد بدهد.

امام جمعه قزوین گفت: آنچه ما بعد از برجام دیدیم برای نمونه غارت دو میلیارد دلار ثروت کشور بود و الان هم نقشه کشیده اند تا به ما آسیب بزنند.

آیت الله عابدینی یادآورشد: مشکل ما این است که نگاه قرآنی را اجرا نمی کنیم به همین دلیل آمریکا را کدخدا می دانیم «غلط می کند آمریکا که بخواهد کدخدای ما باشد» و کسی حق ندارد این موضوع را به جامعه القا کند.

عزاداری محرم در قزوین بسیار خوب برگزار شد

خطیب جمعه قزوین در ادامه خطبه های نماز از حضور گسترده مرم در مراسم عزاداری محرم تشکر کرد و گفت: مراسم عزاداری امسال هم از نظر کیفی و هم کمی و محتوایی بسیار خوب و بهتر از سال قبل بود و تجمع مردم در روزهای تاسوعا و عاشورا بسیار باشکوه بود.

شکست داعش در موصل شکست استکبار و آمریکاست

وی در ادامه با ابراز خرسندی از پیشروی نیروهای عراقی در محاصره موصل و شکست داعش اظهارداشت: با وحدت نیروهای عراقی شاهد تنگ تر شدن حلقه محاصره شهر موصل هستیم و به یاری خدا با شکست داعش در این شهر شاهد تحولات خوبی در منطقه خواهیم بود.

عابدینی تصریح کرد: دشمنان می دانند شکست داعش در موصل و سوریه در واقع شکست کسانی مانند آمریکا، انگلیس و عربستان است که این تروریست ها را ایجاد کردند و سیلی امروز مردم عراق به داعش در شهر موصل به نوعی سیلی به حامیان تروریست خواهد بود.

آزادی موصل، صدور انقلاب اسلامی است

وی گفت: آزادی موصل و نابودی داعشی ها به نوعی صدور انقلاب اسلامی است که به یاری خداوند و اتحاد مردم عراق بزودی رقم خواهد خورد.

کد N1527341

وبگردی