آفتاب

امام جمعه موقت اهواز: سیاست های ابلاغی رهبری، سلامت انتخابات را تضمین می کند

امام جمعه موقت اهواز: سیاست های ابلاغی رهبری، سلامت انتخابات را تضمین می کند

اهواز - ایرنا - امام جمعه موقت اهواز، سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در خصوص انتخابات را ضامن سلامت و قانونگرایی این رقابت های انتخاباتی دانست و از دستگاه های قانونگذار و اجرایی خواست که این سیاست ها را در همه زمینه ها مدنظر قرار دهند.

به گزارش ایرنا آیت الله محسن حیدری در خطبه های نماز جمعه اهواز که در مصلای مهدیه این شهر برگزار شد با اشاره به ابلاغ سیاست های انتخابات به قوای سه گانه افزود: این سیاست ها در راستای ارتقاء سلامت انتخابات و منتخبان، افزایش آگاهی رای دهندگان، قانونگرایی، پرهیز از بی نظمی، شفاف سازی منابع مالی انتخابات و جلوگیری از نفوذ بیگانگان است که تمام دستگاه ها در زمینه قانونگذاری و اجرا باید آن را مدنظر قرار دهند.
وی با اشاره به اول آبان ماه، روز آمار و برنامه ریزی و آغاز سرشماری عمومی نفوس و مسکن در کشور گفت: شرکت در سرشماری یک وظیفه ملی و دینی است و نباید تصور شود که این آمار تشریفاتی است زیرا آماری که استخراج می شود برای برنامه ریزی کشور در بخش های اجتماعی و اقتصادی استفاده می شود.
حیدری همچنین دوم آبان، سالروز تاسیس سازمان ملل متحد را یادآور شد و با انتقاد از عملکرد این سازمان اظهار کرد: مستضعفان دنیا غالبا از این سازمان به جز ظلم و ستم و ننگ و حمایت از ظالمان و سرکوبی ملت ها به یاد ندارند.
وی افزود: نمونه آن موضع گیری سازمان ملل در قبال جنایت های آل سعود در یمن است که آن را به عنوان جنایت اعلام کرده بودند اما بعد از آن که دبیرکل سازمان ملل با دلار دهانش بسته شد و حرف خود را پس گرفت که این موضوع ننگی برای این سازمان است.
عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین مناظره های انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا را یک 'کمدی مسخره' توصیف کرد و گفت: 2 نامزد ریاست جمهوری آمریکا در این مناظره ها یکدیگر را به فساد اخلاقی و اقتصادی متهم می کنند و در نهایت نیز مردم آمریکا باید از میان این 2 نفر ، رئیس جمهوری خود را انتخاب کنند که این مساله مایه ننگ و تاسف برای مردم آمریکا و جهان است.
وی با اشاره به پیشروی نیروهای عراق در جنگ با داعش اظهار امیدواری کرد: ارتش عراق و بسیج مردمی هرچه زودتر پیروزی و ظفر را برای ملت عراق به ارمغان بیاورند.
حیدری در ادامه از اجرای طرح های انتقال آب از رودخانه های خوزستان انتقاد کرد و گفت: بعد از اجرای طرح های انتقال آب از رودخانه های کارون و دز، نوبت به کرخه رسیده و انتقال آب این رودخانه نیز در برنامه دولت قرار گرفته است.
وی افزود: مردم خوزستان هشت سال در جنگ مقاومت کردند و تمام زیرساخت های آنها از بین رفته و محیط زیست این استان آلوده شده است بنابراین اجرای این طرح ها در خوزستان انصاف نیست.
وی برگزاری مراسم عزاداری دهه اول محرم را در استان بسیار باشکوه تر و باعظمت تر از سال های گذشته دانست و افزود: امسال این آیین ها هم از نظر کیفیت و هم کمیت بسیار بهتر برگزار شد که نشانه رشد و بصیرت جامعه است.
امام جمعه موقت اهواز اضافه کرد: امروز سالروز حرکت کاروان اسیران کربلا به سوی شام و فردا سالروز شهادت سید مصطفی خمینی فرزند امام راحل (ره) است که به طرز مشکوکی به شهادت رسید و مراسمی که برای آن شهید در نقاط محتلف کشور برگزار شد نقطه عطفی در اوج گیری نهضت اسلامی بود.
6065/7151
خبرنگار: نادره وائلی زاده** انتشاردهنده:محسن بهاروند
کد N1527334

وبگردی