آفتاب
امام جمعه زنجان:

سازمان ملل ابزار دست آمریکاست و این ننگ محسوب می شود

سازمان ملل ابزار دست آمریکاست و این ننگ محسوب می شود

زنجان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: سازمان ملل ابزار دست آمریکای جنایتکار و قدرت های تحت نفوذ این کشور است که این ننگ بزرگی محسوب می شود.

حجت الاسلام علی خاتمی در خطبه های نماز جمعه شهر زنجان افزود: سوم آبان سالروز تاسیس سازمان ملل است که این سازمان بعد از جنگ جهانی دوم برای حمایت از کشورهای ضعیف و تحت سلطه ایجاد شد.
وی تاکید کرد: به اعتراف دوست و دشمن سازمان ملل ابزار دست آمریکاست و این ننگی بزرگ به شمار می رود و آمریکایی که دم از حقوق بشر می زنند صدها نفر از مردم مظلوم و بی گناه با موشک های آمریکایی و با چراغ سبز این کشور جنایتکار کشته می شوند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: سازمان ملل در برابر این افراد بی گناهی که کشته می شوند کر و لال است.
حجت الاسلام خاتمی اظهارکرد: در مساله هسته ای با آمریکا مذاکره کردیم و تاکنون نیز هیچ خوش قولی از آنان مشاهده نشده است و نباید در برابر دشمنان ایران و اسلام یک قدم عقب نشست چرا که این اقدام موجب جلو آمدن 10 قدم به جلوی دشمن می شود.
وی، به چهار آبان 1343 اشاره کرد و یادآورشد: این روز تاریخ افشای قانون کاپیتولاسیون است که امام راحل آن را افشا کرد و خیزش عظیم مردمی علیه این قانون انجام شد.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان، رزمایش مقتدرانه نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران را موفقیت آمیز بیان کرد و گفت: این رزمایش با هدف ارتقا توان رزمی خلبانان و کارکنان فنی نیروی هوایی، تمرین روش و تاکتیک نوین جنگ و آموزش رزمی نیروهای جوان در شرایط رزمی شبیه سازی شده و ارتقای توان آماری و پشتیبانی و ارزیابی کیفیت آموزشی انجام شد.
حجت الاسلام علی خاتمی تاکید کرد: پیام این رزمایش، امیدوار کننده برای دوستان اسلام و ایران بوده و برای دشمنان نیز بازگو کرد که ایران بیشه شیران است.
وی به سالروز شهادت شهید مصطفی خمینی فرزند ارشد امام راحل اشاره کرد و افزود: این شهید والا مقام توسط مزدوران رژیم پهلوی به شهادت رسید که وی در علم، شهامت، تقوا و بینش سیاسی الگوی و سرآمد بود.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان، به وقعه عاشورا اشاره کرد و ادامه داد: عاشورا فقط یک حادثه و واقعه نیست چرا که این روز تاریخی در جهان به جامعه، فرهنگ مقاومت، ایستادگی، آزادی و آزادگی تزریق کرد.
حجت الاسلام خاتمی اظهارکرد: عاشورا کلاس همیشه جاوید زندگی با عظمت است و از زمان وقوع تاکنون انسان های خاکی را اخلاقی کرده چرا که نمود این مساله را در دوران هشت سال دفاع مقدس مشاهده کردیم که انسان های خاکی به تاسی از درس عاشورا به انسان های والا و افلاکی تبدیل شدند.
وی با بیان اینکه شهادت دارای 2 چهره است، افزود: یک چهره آن خون دادن است که این مساله توسط اباعبدالله الحسین(ع) و یارانش در کربلا متجلی شد و چهره دیگر آن شهادت است و شهادت از طرف شهید پیامی دارد.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: شهادت در دین مقدس ایلام هدف نیست بلکه وسیله ای برای رسیدن به هدف و هدف حفظ اسلام است.
حجت الاسلام خاتمی یادآورشد: خون امام حسین(ع) باید در جامعه مسلمانان وسیله آگاهی و بیداری شود.
وی با قدردانی از تمام هیات های مذهبی که عزدارای سیدالشهدا (ع) را با افتخار و بدون حاشیه برگزار کردند، افزود: بسیاری از این هیات ها تا 15 روز اقدام به برگزاری مجالس سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) کردند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: روز اربعین سالار شهیدان بزرگترین اجتماع جهان اسلام است که سال گذشته در این روز، روزانه برای 20 هزار زائر غذا آماده می شد و با برنامه ریزی های انجام شده از امروز همه مساجد و هیات های شاخص صندوق هایی را برای کمک به زائران و عزاداران اباعبدالله الحسین (ع) در اربعین جمع آوری کنند.
حجت الاسلام خاتمی افزود: هفته آینده نیز ستاد عتبات عالیات با کمک امامان جمعه و جماعت در مصلی ها نیز صندوق هایی را برای این منظور آماده کنند تا هر کسی به اندازه توان مالی خود برای هزینه به زائران کمک کند.
7325/6085
خبرنگار: حدیث ابوالحسنی ** انتشاردهنده: رویا رفیعی
کد N1527333

وبگردی