آفتاب
نماینده ولی فقیه در لرستان:

سقوط اخلاق در رقابت انتخاباتی آمریکا/ اقتصاد مقاومتی عملی شود

سقوط اخلاق در رقابت انتخاباتی آمریکا/ اقتصاد مقاومتی عملی شود

خرم آباد - نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد رقابت انتخاباتی در آمریکا را سقوط اخلاق دانست و گفت: در غرب و آمریکا هیچگونه انسانیت و ادبی در بین کاندیداها وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید احمد میرعمادی در خطبه های این هفته نماز جمعه خرم آباد که در مصلی الغدیر این شهر  لازمه تقوای الهی را صداقت و درستکاری دانست و اظهار داشت: اگر خداوند را بر اعمال خود حاضر و ناظر بدانیم و باور داشته باشیم نتیجه هر کار نیک و بد به خودمان بر می گردد درستکاری پیشه می کنیم.

اقتصاد مقاومتی با لفظ و گفتار محقق نمی شود

وی با اشاره به اینکه در کارها، خدمات و تولیدات ما صداقت و درستکاری وجود ندارد، عنوان کرد: اقتصاد مقاومتی با لفظ و گفتار محقق نمی شود بلکه با کار، اقدام و عمل و درستکاری محقق می شود.

خطیب جمعه خرم آباد به مناسبت هفته استاندارد اشاره کرد و گفت: یکی از دلایل پایین بودن کیفیت تولیدات داخلی رعایت نکردن قانون استاندارد است در صورتی که اگر تولیدات ما استاندارد لازم را داشته باشند بازار رونق گرفته و کالاهای کشور اعتبار جهانی پیدا می کنند.

آیت الله میرعمادی با اشاره به اینکه استاندارد به معنای صداقت و درستکاری است، افزود: نه تنها برای تولیدات داخلی بلکه برای صادرات نیز باید به موضوع استحکام و استاندارد کالا توجه شود.

وی به مناسبت اول آبان روز آمار و برنامه ریزی اشاره کرد و بیان داشت: مهمترین منبع آمار و برنامه ریزی در کشور داشتن اطلاعات بوده که این اطلاعات معمولا از طریق سرشماری به دست می آیند لذا اطلاعاتی که از طریق سرشماری عمومی نفوس و مسکن حاصل می شوند نقش بسزایی در برنامه ریزی، تصمیم گیری و داشتن حساب دخل و خرج کشور دارند.

مشارکت بیش از ۵۰ درصدی مردم لرستان در ثبت نام اینترنتی سرشماری

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه ثبت نام در سرشماری عمومی نفوس و مسکن که امسال برای اولین بار به صورت اینترنتی در کشور انجام شد با استقبال مردم قرار گرفت، عنوان کرد: در کشور بیش از ۳۵ میلیون نفر یعنی حدود ۴۴ درصد از مردم اطلاعات خود را برای سرشماری عرضه کردند که کار بسیار بزرگی بوده است.

آیت الله میرعمادی به مشارکت بیش از ۵۰ درصدی مردم لرستان در ثبت نام اینترنتی سرشماری عمومی نفوس و مسکن اشاره کرد و افزود: بیش از یک میلیون نفر از مردم لرستان به صورت اینترنتی در سرشماری اینترنتی شرکت کردند که این نشان می دهد مردم لرستان از شعور و حضور فوق العاده ای در صحنه های انقلاب اسلامی برخوردار بوده و روزآمد هستند.

وی اضافه کرد: انتظار داریم افرادی که از طریق اینترنتی موفق نشدند در طرح سرشماری شرکت کنند با مامورین سرشماری که به صورت حضوری به درب منازل مراجعه می کنند همکاری کرده و اطلاعات لازم را در اختیار آن ها قرار دهند تا مسئولان کشور با داشتن اطلاعات دقیق و صحیح در راستای برنامه ریزی جامع و کامل قدم بردارند.

ابلاغ سیاست های کلی انتخابات از سوی رهبری به موقع بود

خطیب جمعه خرم آباد ابلاغ سیاست های کلی انتخابات از سوی مقام معظم رهبری را کار مهم و تاثیرگذاری دانست و گفت: این سیاست های کلی یقینا در آینده برای ارتقاء سلامت انتخابات، سلامت کاندیداها، سلامت منتخبین و حضور و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات موثر خواهد بود.

آیت الله میرعمادی با تاکید بر اینکه بند بند سیاست های کلی انتخابات باید از سوی مسئولین مورد توجه قرار گیرد، ادامه داد: هنگامی که شفاف سازی صورت گیرد و برخی بداخلاقی های انتخاباتی کنار گذاشته شده و قانون ضابطه مندی حاکم شود انتخابات به خوبی برگزار می شود همچنین دشمنان ما همیشه یک جنگ روانی علیه انتخابات ما به راه انداخته و شیطنت می کردند و برخی افراد ساده لوح و فتنه گر نیز باورشان می شد لذا ابلاغ سیاست های کلی انتخابات از سوی رهبری به موقع، به جا و ضروری بود که می تواند جلوی این مسائل و شیطنت ها را بگیرد.  

وی با اشاره به اینکه مردم ما همواره در انتخابات حضور پرشور و با شعوری داشته و معمولا انتخابات در کشور از سلامت لازم برخوردار بوده است، تصریح کرد: انتخاباتی که در ایران برگزار می شود با انتخابات هیچ کشوری قابل مقایسه نیست به طوری که اکنون مشاهده می شود رقابت انتخاباتی بین دو کاندیدای ریاست جمهوری در آمریکا وضعیت بدی داشته و این دو نفر بدترین و رکیک ترین الفاظ را به هم نسبت داده و علیه همدیگر به کار می برند به طوری که علیه هم دست به افشاگری می زنند.

سقوط اخلاق در رقابت انتخاباتی آمریکا

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد رقابت انتخاباتی در آمریکا را سقوط اخلاق دانست و گفت: در غرب و آمریکا اخلاق و آداب صفر بوده و هیچگونه انسانیت و ادبی در بین کاندیداها وجود نداشته بلکه آن ها یک مشت انسان های خونخوار  بوده که با حالت استعماری می خواهند ریاست جمهوری را به دست بگیرند حال آمریکا با این وضعیت می خواهد در مورد انتخابات کشورهای دیگر اظهار نظر کند.

آیت الله میرعمادی در بخش دیگری از سخنان خود به عملیات آزادسازی شهر موصل عراق اشاره کرد و بیان داشت: برای این منظور ارتش، نیروهای مردمی عراق، کردها و سایر مجموعه نیروهای داخل عراق وارد صحنه شده و با توجه به تجربیاتی که در آزادسازی برخی مناطق عراق داشتند این بار با جدیت تمام به دنبال ازادسازی موصل هستند.

وی موصل را دومین شهر با اهمیت عراق دانست و افزود: این شهر دارای جمعیتی بالغ بر دو میلیون نفر بوده که به علت اهمیت آن گروه تکفیری داعش با حمایت آمریکا در سال ۹۳ از یک خلاء استفاده کرده و این شهر را تصرف کرد و آن را به عنوان دارالخلافه خود نامگذاری کرده که اکنون نیز با چنگ و دندان به دنبال حفظ موصل است.

سیاست های چندگانه آمریکا در جریان آزادسازی موصل

خطیب جمعه خرم آباد ادامه داد: اکنون نیروهای مردمی عراق اعم از شیعه و سنی در عملیات آزادسازی موصل شرکت دارند اما برخی بازیگران عراق مانند ترکیه، آمریکا و عربستان در حال شیطنت بوده و در آزادسازی موصل خلل ایجاد می کنند.

آیت الله میرعمادی تصریح کرد: عربستان در حال تبلیغات سوء بوده و می خواهد نشان بدهد که این جنگ، جنگ شیعه و سنی است ترکیه نیز با اهداف خاصی در شمال موصل نیرو پیاده کرده است اما آنچه مهم بوده بازیگری آمریکا در این جریان است چرا که در ظاهر می خواهد در آزادسازی موصل نقش داشته باشد اما سیاست اصلی او چیز دیگری است.

وی یکی از سیاست های آمریکا در آزادسازی موصل را دخالت دادن نیروهای بعثی عراق در آینده سیاسی موصل دانست و بیان داشت: آمریکا از یک سو می خواهد تروریست ها و گروه های تکفیری همچون داعش را مدیریت کرده تا مبارزه نکنند لذا به صورت مرموزانه در حال کنترل آن ها بوده تا این گروه ها اهرمی در دست آمریکا باشند و از سوی دیگر می خواهد نشان دهد هم از دولت عراق حمایت کرده و هم به تروریست ها بفهماند دست از حمایت آن ها بر نداشته است.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد سیاست های چندگانه آمریکا در جریان آزادسازی موصل را نشان از خباثت این کشور دانست و افزود: آمریکا منشاء ناآرامی در منطقه و منشاء اشغال گری در کشورهای اسلامی است در حالی که اگر آمریکا در جریان آزادسازی موصل دخالت نکند یقینا نیروهای مردمی عراق و ارتش آن توان لازم برای مقابله با گروه های تکفیری را خواهند داشت.

رزمایش فداییان حریم ولایت نشان از آمادگی نیروهای ارتش

آیت الله میرعمادی اضافه کرد: همچنانکه جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد مردم عراق باید در زمینه آزادسازی موصل اقدام کرده و ما در این زمینه دخالت نمی کنیم کشورهای دیگر هم اگر این سیاست جمهوری اسلامی ایران را دنبال کنند موصل آزاد خواهد شد و پیروزی بزرگی برای دولت عراق حاصل شده و ضربه مهلکی به گروه فاسد، متهجر و ظالم داعش وارد خواهد شد.

وی به برگزاری رزمایش فداییان حریم ولایت توسط نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: بار دیگر غرش هواپیماهای جنگی جمهوری اسلامی ایران نشان داد که این نیرو آمادگی کامل برای دفاع از میهن اسلامی را دارد و این رزمایش درس عبرتی است برای دشمنانی که خیال تجاوزگری به کشور را دارند.

خطیب جمعه خرم آباد افزود: روز پنجشنبه مصادف با ۲۵ محرم سالروز شهادت امام زین العابدین (ع) بنا به روایتی بوده که شهادت این امام همام را تسلیت می گوییم.

کد N1527329

وبگردی