آفتاب
امام جمعه سمنان:

مسئولان باید به بیانات رهبری درباره جوانان و نخبگان عمل کنند

مسئولان باید به بیانات رهبری درباره جوانان و نخبگان عمل کنند

سمنان- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی با نخبگان و جوانان، گفت: مسئولان باید علاوه بر گوش کردن به فرمایش معظم له، به تذکرات و بیانات ایشان نیز عمل کنند.

به گزارش ایرنا، آیت الله سید محمد شاهچراغی در خطبه های نماز جمعه این هفته سمنان در مصلای بزرگ این شهر، به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع جوانان نخبه از سراسر کشور اشاره کرد و افزود: آن چیزی که در سخنان یک ساعته رهبری انقلاب جلوه داشت و باید به آن توجه کنیم، تقدیر از جوانان و نخبگان جوان بود.
شاهچراغی، با بیان اینکه جونان هدیه خداوند و امانتی در دست مسئولان هستند، اظهار داشت: مسئولان نباید جوانان را فراموش کنند، بلکه باید از آنان حمایت، پاسداری و به آنان خدمت کنند.
خطیب جمعه سمنان، با اشاره به خواسته های جوانان از مسئولان کشور و استان، گفت: جوانان می خواهند در کشور زندگی و آینده ساز باشند و از مسئولان نیز شغل، فراهم شدن زمینه ازدواج و مسکن می خواهند.
وی افزود: مسئولان و مدیران باید به خواسته های جوانان توجه و نسبت به تحقق درخواست های آنان تلاش کنند.
امام جمعه سمنان تصریح کرد: مسئولان باید گوش شنوا داشته باشند و ضمن گوش دادن به سخنان رهبری درباره خواسته های جوانان به آنها عمل کنند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان در ادامه با اشاره به نقش رهبری کشور عراق یعنی آیت الله سیستانی در مبارزه با تروریست ها و داعش در این کشور، گفت: نباید از نقش مهم و رهبری این مرجع عظیم الشان در عراق غافل شد، چرا که اگر حکم و فتوای ایشان نبود، جوانان و مردم در این عملیات بزرگ شرکت نمی کردند.
شاهچراغی با اشاره به آزادی بخش زیادی از استان نینوا از دستان داعشی های جنایتکار، اظهار کرد: هنوز بخش کمی از این استان در دست تکفیری ها باقی مانده که به زودِی آزاد و به مردم باز گردانده می شود.
وی افزود: همه مردم و نیروها از جمله شیعه، سنی و کردهای مسلمان و دیگر اقوام در این عملیات ها نقش خوبی دارند و امیدواریم هر چه زودتر کشور و مردم عراق از شر داعش راحت شوند.
امام جمعه سمنان با اشاره به نقش کاروان آزادگان کربلا و حضرت امام سجاد(ع)و حضرت زینب (س) درباره قیام عاشورا و اهداف امام حسین (ع) در روز عاشورا، گفت: کاروان اسارت توانست پس از قیام عاشورا ، نهضت عاشورای حسینی را به خوبی تکمیل کند و بنا به فرمایش رهبری انقلاب اسلامی مسیر عاشورا که مبارزه و جنگ بود با رفتار و قیام حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) تکمیل شد.
شاهچراغی با بیان اینکه کاروان اسارت توانست از تحریف قیام عاشورای حسینی جلوگیری کند، اظهار کرد: بنی امیه که حدود 70 هزار منبر در اختیار داشت نمی خواست عاشورا مردمی شود، اما کاروان آزادگان کربلا توانست از تحریف عاشورا جلوگیری و اهداف اصلی امام حسین (ع) از قیام را برای مردم و جامعه تبیین و روشن گری کند.
وی افزود: این کاروان توانست مردم را از خواب بیدار کند و پس از آن قیام ها یکی پس از دیگری آغاز و اولین قیام نیز از کوفه شروع شد.
خطیب جمعه سمنان، در ادامه از مردم ولایی و عزادار استان به خصوص مرکز استان و همچنین حضور پرشور جوانان برای برگزاری آیین های عزاداری ، عاشورای حسینی و شام غریبان تقدیر و تشکر کرد و گفت: مسئولان باید نقاط قوت را تقویت و ضعف ها و کاستی ها را برطرف و رضایت خداوند متعال و مردم را بیش از پیش فراهم کنند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان با تبریک فرا رسیدن هفته تربیت بدنی و ورزش به همه مردم، جوانان و ورزشکاران، گفت: اسلام با ورزش موافق بوده و است و از آن حمایت می کند.
شاهچراغی با تقدیر از همه جوانان و ورزشکاران که در شب عاشورای حسینی و در جریان برگزاری مسابقه فوتبال ایران و کره جنوبی حرمت امام حسین (ع)و ماه محرم را نگه داشتند و با برپایی پرچم یاحسین و پوشیدن لباس عزا تیم ملی را تشویق کردند، اظهار کرد: آن چیزی که باید امروز مورد توجه جوانان قرار گیرد این است که در کنار بدن سالم باید دین و اخلاق سالم نیز وجود داشته باشد و در میادین ورزشی به آن توجه شود.
7174/6026/6167/1772 خبرنگار:علی رضا عربی** انتشاردهنده: مجید ملازاده
کد N1527312

وبگردی