آفتاب

امام جمعه ایلام: مسئولان هشدارهای رهبری در خصوص نفوذ فرهنگی دشمن را جدی بگیرند

امام جمعه ایلام: مسئولان هشدارهای رهبری در خصوص نفوذ فرهنگی دشمن را جدی بگیرند

ایلام - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با بیان اینکه برنامه بعدی دشمن پس از برجام، نفوذ فرهنگی است، گفت: مسئولان و اقشار مختلف مردم باید هشدارهای رهبری در این زمینه را جدی گرفته و راه های نفوذ دشمن را مسدود کنند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین محمدنقی لطفی در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر ایلام اظهار کرد: یکی از مولفه های نفوذ فرهنگی دشمن این است که نخبگان و دانشمندان کشور را از رسیدن به اهداف بلند علمی نا امید کند.
وی با بیان اینکه دشمن درصدد است فرهنگ وارداتی خود را در مقابل فرهنگ انقلابی ما که امام و رهبری و ملت ایران در مسیر آن قرار دارد، تقویت کند، افزود: متولیان اجرایی کشور در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر سرعت هر چه بیشتر روند توسعه علمی کشور تلاش کنند چون سرعت پیشرفت علمی کشور نباید کم شود.
حجت الاسلام لطفی تاکید کرد: مانع تراشی و سنگ اندازی در روند علمی کشور و القای این شعار که بدون اتکا به نظام سرمایه داری نمی توانیم، نکته بسیار مهمی است که مقام معظم رهبری نیز در دیدار اخیرشان با نخبگان مطرح کردند و از همه خواستند این موضوع را مورد توجه قرار دهند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: شعار ما می توانیم شعار بسیار مهمی است که بسیاری از مشکلات ما را حل کرد و توانمندی های هسته ای، فضایی، نانو و موشک های دوربرد نتیجه تحقق این شعار است.
حجت الاسلام لطفی سپس اظهار کرد: شعار سال رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل تنها در حد نصب بنر در همایش ها و سخنرانی های شورانگیز خلاصه شده است و در عرصه عمل هیچ اقدامی برای تحقق آن انجام نشده است.
وی افزود: رهبر فرزانه انقلاب در هفته جاری از کند شدن حرکت علمی کشور ابراز گلایه مندی کردند لذا بر تمامی دستگاه های مسئول واجب است در راستای محقق کردن منویان رهبر معظم انقلاب برای رسیدن به قله های پیشرفت و توسعه بویژه از نظر فناوری های نوین تلاش کنند.
خطیب جمعه ایلام تاکید کرد: یکی از اهداف مهم و کاربردی مقامات آمریکایی متوقف کردن حرکت علمی کشور است و همچنین آمریکایی ها و اتحادیه اروپا از اجرای برجام، 2 هدف ایجاد یاس و نوامیدی در فضای دانشگاه ها و مراکز علمی و پژوهشی ایران را دنبال می کنند.
حجت الاسلام لطفی یادآور شد: هشدارهای مکرر و دلسوزانه رهبر انقلاب به این خاطر است که کارگزاران نظام بویژه مراکز علمی و تحقیقاتی راه نفوذ دشمن که گاهی با چندین واسطه تلاش می کنند مراکز علمی و پژوهشی دانشگاهی را به تعطیلی بکشانند، مسدود و شعار مهم ما می توانیم را در اذهان و افکار نسل جوان نهادینه کنند.
وی اضافه کرد: در این شرایط بر همه مدیران دوایر مختلف اجرایی کشور واجب است فضای نشاط و خودباوری را بر کشور حاکم و زمینه رشد، تعالی و بالندگی جوانان خوش استعداد و خلاق را فراهم کنند.
امام جمعه ایلام در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز شهادت مظلومانه آیت الله مصطفی خمینی فرزند ارشد امام راحل (ره) گفت: این شهید بزرگوار پس از کسب درجه اجتهاد از محضر مرحوم آیت الله العظمی بروجردی و پدر گرامی شان امام امت، همراه ایشان به مبارزه با رژیم فاسد پهلوی برخاست و در پیشبرد اهداف نهضت اسلامی نقش بسزایی ایفا کرد.
حجت الاسلام لطفی افزود: بعد از تبعید امام به کشور ترکیه رهبری این بزرگوار نهضت را در غیاب امام بر عهده گرفت که ساواک ایشان را دستگیر و به ترکیه تبعید کرد.
وی یادآور شد: بطور قطع شهادت حاج آقا مصطفی به نهضت 15 ساله ملت ایران جان تازه ای بخشید به گونه ای که یکباره فراگیر شد و شکل انقلابی طوفان زا، کاخ ظلم و ستم پهلوی را لرزاند و در نهایت سقوط این رژیم را رقم زد.
خبرنگار: حسن کهزادیان**انتشار دهنده: مجید سلیمانی
6119/9002
کد N1527306

وبگردی