آفتاب
بین وزرای کار ایران و مکزیک انجام شد؛

توافقات ایران و مکزیک در زمینه طبقه‌بندی شغلی وایمنی کار

توافقات ایران و مکزیک در زمینه طبقه‌بندی شغلی وایمنی کار

در جریان سفر وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی به مکزیک، توافقاتی در زمینه‌های اشتغال و رفاه اجتماعی، بهره‌وری کارگران، ایمنی و طبقه‌بندی شغلی بین طرفین به امضا رسید.

 به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در نشستی که با حضور خانم گابریل گوارباس بارون، رئیس کمیسیون روابط خارجی سنا و جمعی از سناتورهای سنای مکزیک برگزار شد، تبادل تجربیات در حوزه‌های اقتصادی صندوق‌ها، روابط دوجانبه و نیز توسعه روابط در حوزه‌های تامین اجتماعی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این نشست علی ربیعی، زمینه‌های سرمایه‌گذاری در ایران و چگونگی حضور سرمایه‌گذاران را مطرح و همچنین اقدامات و دستاوردهایی که ایران با گروه ۱+۵ داشته‌اند را تشریح کرد.

گابریل گوارباس بارون، رئیس کمیسیون روابط خارجی سنای مکزیک نیز در این نشست دیدگاههای خود را در ارتباط با توسعه روابط پس از برجام مطرح و تاکید داشت: در زمینه سرمایه‌گذاری در ایران حتما یک هیات به جمهوری اسلامی ایران سفر خواهند کرد.

همچنین مقرر شد در ارتباط با تبادل نظر و تجربیات در حوزه فقرزدایی کمیته‌های مشترک همکاری تشکیل شود. علاوه بر این قرار شد شرکت‌های اقتصادی مکزیک برای سرمایه‌گذاری و برگزاری نشست با شرکت‌های اقتصادی تامین‌اجتماعی و صندوق‌های بازنشستگی به تهران بیایند.

در این میان گابریل گوارباس بارون رییس کمیسیون روابط خارجی سنای مکزیک در راس هیئتی  برای توسعه همکاریهای مشترک در ماه‌های آینده به ایران سفر خواهد کرد. همچنین در جریان سفر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مکزیک وی علاوه بر دیدار و گفت‌وگو با همتای خود رایزنی‌های مختلفی نیز با وزرای اقتصاد، انرژی  و توسعه اجتماعی صورت گرفت.

ربیعی همچنین یک یاداشت تفاهم همکاری با آلفونسو ناوارته پریدا، وزیر کار و رفاه اجتماعی مکزیک امضا کرد که در این یادداشت تفاهم همکاری، دو طرف توافق کردند تا نسبت به تبادل کارشناسان، توسعه مطالعات تطبیقی نظام‌های طبقه‌بندی شغلی و بررسی برنامه‌ها و طرح‌ها با هدف بهبودی بهره‌وری کارگران و تبادل اطلاعات در زمینه موضوعات ایمنی کار به ویژه در صنایع شیمایی، نساجی و فلزی اقدام کنند.  

همچنین  توسعه مطالعات مشترک در زمینه روش‌های ارائه خدمات اشتغال عمومی با محوریت گروههای در معرض آسیب‌های اجتماعی، تبادل اطلاعات در زمینه حل اختلاف و ساز و کارهای میانجیگری کار، انتقال تجارب مربوط به قوانین و مقررات روابط حرفه‌ای بین کارگران و کارفرمایان و نظام‌های آموزش فنی‌وحرفه‌ای از دیگر مفاد این یاداشت تفاهم همکاری است.

علاوه بر این، دو طرف توافق کردند تا نسبت به توسعه مطالعات مشترک در خصوص نقش و عملکرد مراکز خصوصی کاریابی در بازار کار و استخدام نیروی کار، تبادل تجربه در زمینه معلولان، خدمات رفاهی و توانمندسازی گروههای هدف تبادل تجربه در زمینه قوانین و مقررات بازنشستگی و وظایف کارمندان دولت و نیز برگزاری مشترک کارگاهها، کنفرانس و نشست‌ها اقدام کنند.

کد N1527304

وبگردی