آفتاب

جان کربی از رئیس جمهور فیلیپین توضیح خواست

جان کربی از رئیس جمهور فیلیپین توضیح خواست

مهر نوشت: سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به سخنان رئیس‌جمهور فیلیپین درباره جدایی از آمریکا و نزدیک شدن به چین اعلام کرد: واشنگتن از فیلیپین در این خصوص توضیح خواهد خواست.

به گزارش سان استار، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اظهاراتی به سخنان اخیر رئیس جمهور فیلیپین واکنش نشان داد.

«جان کربی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به اظهارات «رودریگو دوترته» رئیس جمهور فیلیپین درباره جدائی از آمریکا و اتحاد با چین، گفت: این سخنان با سطح پیشین روابط دو کشور به شدت متفاوت است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه تأکید کرد: ما به دنبال توضیحات دقیقی درباره منظور وی از این سخنان هستیم.

وی تصریح کرد: دقیقاً برای ما مشخص نیست که رئیس جمهور فیلیپین از بیان چنین سخنانی چه منظوری داشته و به دنبال چه نتایجی است.

لازم به ذکر است، «رودریگو دوترته» رئیس جمهور فیلیپین با اعلام «کناره گیری» این کشور از متحد دیرینه خود -آمریکا-، از اتحاد دوباره خود با چین خبر داده و اعلام کرد ه بود که پکن-مانیل بر سر حل مناقشه دریای چین جنوبی از راه مذاکره به توافق رسیدند.

همزمان با تیره شدن روابط فیلیپین با آمریکا، دوترته در تلاش است تا زمینه را برای برقراری روابط تجاری جدید با چین فراهم نماید.

تلاشهای دوترته برای جلب همکاری و مشارکت چین ماه ها پس از صدور حکم دادگاه لاهه در خصوص مناقشات دریای چین جنوبی به نفع فیلیپین، نشانگر یک چرخش در سیاست خارجی این سیاستمدار ۷۱ ساله فیلیپینی نسبت به همسایه شمالی است.

52311

کد N1527273

وبگردی