آفتاب

میز تجارت ایران و آفریقای جنوبی در کیپ تاون راه اندازی شد

میز تجارت ایران و آفریقای جنوبی در کیپ تاون راه اندازی شد

میز تجارت جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آفریقای جنوبی روز جمعه همزمان با روز ملی صادرات و در راستای سیاست های توسعه صادرات غیر نفتی ایران با بازارهای قدرت های نوظهور اقتصادی جهان طی مراسمی در کیپ تاون، پایتخت پارلمانی آن کشور افتتاح شد.

به گزارش ایلنا، حسن موحدی قمی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در پرتوریا این میز را امروز با هدف تسهیل تجارت و سرمایه گذاری و همکاریهای اقتصادی بین ایران و آفریقای جنوبی و همچنین میان منطقه آسیای مرکزی و جامعه همکاریهای اقتصادی جنوب آفریقا (سادک) راه اندازی کرد.

در مراسم افتتاحیه این میز شخصیت هایی از جمله مسولان اتاق بازرگانی ایران، تعدادی از نمایندگان پارلمان آفریقای جنوبی و مقامات محلی و نمایندگان شرکت ها و فعالان اقتصادی بخش خصوصی نیز حضور داشتند.

موحدی قمی در این مراسم طی نطقی ضمن اشاره به تاریخچه روابط اقتصادی و سیاسی و همچنین وضعیت موجود روابط دو کشور، به معرفی ظرفیت ها و فرصت های فراوان تجارت و سرمایه گذاری بین دو کشور پرداخت.

وی هدف گذاری تجارت دو کشور برای سال 2020 را 2 میلیارد دلار خواند و اظهار امیدواری کرد تا با توجه به ظرفیت های فراوان موجود در زمینه همکاریهای اقتصادی در فضای پس از برجام و لغو تحریم ها و نیز اراده مثبت مقامات و بخش خصوصی دو کشور، در آینده نزدیک شاهد جهش در روابط تجاری دو کشور باشیم.

سفیر ایران در پرتوریا همچنین ضمن تاکید بر اقتصاد محور بودن فعالیتهای سفارت در دوره جدید، ابراز امیدواری کرد به اینکه هدف گذاری فوق با فراهم ساختن زیرساخت های تجارت بین دو کشور از قبیل روابط بانکی، راه اندازی خط کشتیرانی و پرواز مستقیم میان دو کشور و با کمک بخش خصوصی محقق شود.

همزمان با برگزاری مراسم افتتاحیه این میز، از وب سایت www.sairtd.com نیز رونمایی شد که به معرفی فرصتهای تجارت و سرمایه گذاری دوجانبه می پردازد و به فعالان بخش خصوصی دو طرف نیز مشاوره تجاری می دهد.

کد N1527238

وبگردی