آفتاب
فرمانده سپاه سلمان سیستان وبلوچستان:

مراسم بزرگداشت شهدا یادآور فتوحات انقلاب اسلامی است

مراسم بزرگداشت شهدا یادآور فتوحات انقلاب اسلامی است

زابل - فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: یادواره‌ها و بزرگداشت شهدا همچون شهید والامقام «لک زایی» مراسم عزاداری و فاتحه‌خوانی نیست، این مراسم‌ها یادآور فتوحات انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرنگارمهر، چهارمین یادواره «سردار شهید لک زایی» با حضور پرشکوه مردم ولایتمدار وشهید پرور، مسئولان استانی و شهرستانی و سردار معروفی فرمانده سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان و علمای شیعه وسنی عصر پنج شنبه درشهرستان نیمروز برگزار شد.

سرهنگ دوم پاسدار علی محبی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان نیمروز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به خصوص شهید لک زایی به شاخص های اخلاقی این شهید والامقام اشاره کرد و افزود: سردار شهید حاج حبیب لک زایی خود را وقف نظام و اسلام کرده بود.

وی افزود: ما با ادامه دادن راه این بزرگواران خواهیم فهمید هنر انقلاب یعنی چه و آن موقع باور خواهیم کرد که شخصیت هایی چون سردار لک زایی امروز راهنما وهدایتگر ما هستند.

حجت الاسلام محمد راشکی امام جمعه شهرستان نیمروز به عنوان دومین سخنران درمورد اهمیت شهادت سخنرانی کرد واظهار داشت: شهدا بادادن خون خود در راه انقلاب و اسلام منادی این هستند که اگر خواهان موفقیت هستید با ایمان راسخ به دین و ولایت فقیه، از نظام و کشور اسلامی پاسداری کنید.

وی افزود: وظیفه ما گسترش فرهنگ ایثار و شهادت است چون ضامن بقای مکتب نجات بخش اسلام خون شهیدان، جانفشانی و ایثارگری شهدا است.

دشمن امروز اراده دینی ما را هدف قرار داده است

در ادامه مراسم سردار پاسدار حسین معروفی فرمانده سپاه سلمان سیستان وبلوچستان یکی از راه های یاد و ادامه مسیر شهدا را، حفظ آرمان ها و ایثارگری عنوان کرد وافزود: حفظ فرهنگ جهاد و شهادت، مقاومت، خدمت به مردم، مکتبی و مردمی بودن در نظام اسلامی آرمان شهداست و حفظ اینها سبب مصونیت کشور و جامعه اسلامی است که امروز بیش از هر زمان به این فرهنگ نیاز داریم.

وی ادامه داد: شهدای ما یک جان داشتند و یک آبرو آنها را در طبق اخلاص گذاشته و تقدیم درگاه حضرت حق کردند، شهدا به هیچکس بدهکار نیستند بلکه آن کسانی که بدهکار هستند ما هستیم که باقی مانده ایم، آیا ادامه دهنده حقیقی آنها خواهیم بود یا شرمنده آن ها خواهیم شد.

سردار معروفی تصریح کرد: یادواره های شهدا و مراسم شهید والامقام لک زایی عزاداری و فاتحه خوانی نیست، این مراسمها، مراسم فتوحات انقلاب اسلامی است.

وی در ادامه به سخنان مقام معظم رهبری اشاره کرد وگفت: شهدای ما زنده اند، چراغ راهنمای حقیقی هستند، ستارگانی هستند تا ما راه را گم نکنیم و بتوانیم به سعادت برسیم.

وی بیان کرد: دشمن امروز جرأت نمی کند حتی به تعرض به ایران اسلامی فکر کند مگر اینکه حماقت خاص کند زیرا قدرت و قابلیت ایران چنین اجازه ای را به دشمن نخواهد داد.

وی افزود: درحوزه عملیات روانی وجنگ نرم برداشت و برآورد آن برای دشمن بیشتروهزینه آن کمتر است، درحوزه جنگ سخت انسانها کشته شده وبرانگیختگی ایجاد می شود،اما در جنگ نرم دشمن به دنبال تصرف ذهن ماست تااراده وشجاعت و باور ملت را تضعیف و نابود کند.

فرمانده سپاه سلمان به جنگ نرم وهدف گذاری دشمن اشاره کرد وگفت: دشمن امروز اراده دینی ما را هدف قرار داده و بسیار نرم ودقیق به دنبال زدودن باور های دینی جوانان ما و ورود آنها به فحشا ومنکر است.

وی تأکید کرد: ما در این هدف گذاری هوشیاری و بصیرت می خواهیم، این جنگ نرم حوزه همگانی است همه باهم بسیج شویم برای مقابله با این پدیده خطرناک وراه مقابله آن امام شناسی، دشمن شناسی تقویت اعتقادات دینی وعبادت خدا است.

کد N1527237

وبگردی