آفتاب
دبیرکل خانه پرستار عنوان کرد:

تشدید نارضایتی پرستاران از عملکرد وزارت بهداشت/تقاضا از وزیر

تشدید نارضایتی پرستاران از عملکرد وزارت بهداشت/تقاضا از وزیر

دبیرکل خانه پرستار نسبت به تشدید نارضایتی تیم‌های بهداشتی و درمانی از وضعیت پرداخت ها در نظام سلامت انتقاد کرد.

محمد شریف مقدم در گفتگو با خبرنگار مهر به وضعیت عملکرد متولیان نظام سلامت اشاره کرد و گفت: فشار سنگین کار پرستاری به همراه کمبود شدید نیروی انسانی و همچنین تحمیل اضافه کاری و انباشت معوقات ده ماهه پرستاری و عدم پرداخت آن از طرف وزارت بهداشت باعث تشدید نارضایتی کادر پرستاری از عملکرد این وزارتخانه شده است.

وی با اشاره به حجم سنگین مطالبات طرف قرارداد وزارت بهداشت اظهار داشت: سنگینی این مطالبات باعث شده که وزارت بهداشت نتواند پاسخگوی نارضایتی پرستاران و پیراپزشکان شود.

شریف‌مقدم با عنوان این مطلب که این نارضایتی امروزه در همه گروه های بهداشتی و درمانی موج می‌زند، افزود: متاسفانه هیچ سیستمی نیست که به فریاد نیروهای درمانی و بهداشتی برسد.

به گفته دبیرکل خانه پرستار بروز چنین وضعیتی ناشی از مدیریت ناکارآمد مسئولین وزارت بهداشت بوده است.

شریف‌مقدم از وزارت بهداشت به عنوان کشتی به گل نشسته ای تعبیر کرد که هیچ قدرتی توان نجات آن را ندارد.

وی ادمه داد: وزیر و مسئولین وزارت بهداشت به جای راهکارهای مناسب برای حل مشکلات با فرافکنی سعی در سرپوش گذاشتن بر مشکلات دارند.

وی افزود: ادامه چنین وضعیتی قطعا به بحران در نظام سلامت تبدیل خواهد شد هر چند در حال حاضر نیز شبه بحران در نظام سلامت به وجود آمده است.

دبیرکل خانه پرستار با اشاره به اینکه وزارت بهداشت بعد از وزارت آموزش و پرورش بیشترین پرسنل را در خود جای داده است، گفت: اکثریت قریب به اتفاق نیروهای این وزارتخانه از وضعیت موجود ناراضی هستند و تنها گروه اقلیل و اندکی در این وزارتخانه نسبت به وضعیت موجود هیچ اعتراضی ندارند.

وی با اعلام اینکه بیشترین نارضایتی در سطح وزارتخانه های دولت مربوط به وزارت بهداشت است، افزود: اگر ملاک در استعفای وزرا نارضایتی از عملکرد وزارتخانه‌هاست باید وزیر بهداشت نیز استعفاء بدهد.

شریف مقدم افزود تقاضای جامعه پرستاری استعفای وزیر بهداشت است تا شاید وضعیت نظام سلامت در ماه‌های پایانی دولت یازدهم بهبود بخشد.

وی افزود: اگر وضعیت در حوزه سلامت به همین روال ادامه پیدا کند قطعا شاهد اعتراضات بیشتری خواهیم بود

کد N1527179

وبگردی