آفتاب

فرشچی :حفظ محیط زیست در تمامی فعالیت های دریایی یک ضرورت است

فرشچی :حفظ محیط زیست در تمامی فعالیت های دریایی یک ضرورت است

کیش – ایرنا - معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه تاثیر حفظ محیط زیست برای تمامی فعالیت ها هم در دریا و هم توسعه صنعت یک ضرورت است افزود : اگر به دنبال توسعه پایدار هستیم حفظ محیط زیست در درجه اول قرار دارد.

پروین فرشچی روز جمعه در حاشیه بازدید از هشتمین نمایشگاه بین المللی صنایع دریایی و دریا نوردی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در مورد ضرورت حفظ محیط زیست در فعالیت های دریایی اظهار کرد : بیشتر صنایعی که در دریا توسعه می یابد به محیط زیست به عنوان منابع طبیعی زنده و غیرزنده احتیاج دارند.
وی تصریح کرد : اگر این منابع طبیعی زنده و غیرزنده که مواد خام بسیاری از صنایع را تشکیل می دهند حفظ نشود ادامه توسعه این صنایع ممکن نخواهد بود.
این مسئول در سازمان محیط زیست تاکید کرد : در سالهای اخیر و در توسعه صنایع دریایی مسائل زیست محیطی مورد توجه قرار گرفته است و بسیاری از صنایع همچون کشتی سازی ، پرورش ماهی در قفس ، ساخت بندرگاه و اسکله در فعالیت های خود به محیط زیست توجه لازم را نشان داده اند.
وی ابراز خرسندی کرد که با همدلی و هم افزایی که میان سازمان ها و نهادهای فعال دریایی وجود دارد می توانیم توسعه صنایع دریایی را به سمت توسعه پایدار سوق دهیم .
معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست در مورد بهره مندی از صنایع دانش بنیان در توسعه صنایع دریایی به ایرنا گفت: از زمانی که بخش فناوری ریاست جمهوری عهده دار این مسئولیت است به این حوزه بهای بیشتری داده شده تا هم به اجرایی شدن برنامه و طرح ها و هم تهیه و تدوین اسناد کمک شود.
وی گفت: بخش فناوری ریاست جمهوری با برنامه های منسجم و هدفمند خود شرکت های دانش بنیان را تقویت کرده است .
وی برگزاری نمایشگاه صنایع دریایی را در افزایش تعامل میان فعالان این عرصه و همچنین نسبت به دیگر نمایشگاه های مشابه خوب ارزیابی کرد و به ایرنا گفت: در این نمایشگاه هم شاهد حضور پر تعداد شرکت کنندگان کشورهای خارجی هستیم و هم تنوع کار بیشتر شده است.
فرشچی حضور بیش از 110 شرکت خارجی در این نمایشگاه را توسعه ارتباط و همکاری بیشتر با دیگر شرکت کنندگان عنوان و اظهار کرد : در این ارتباط ها انتقال تکنولوژی و فناوری صورت می گیرد و ایجاد بسترهای لازم برای سرمایه گذاری مطرح می شود .
وی گفت:سرمایه گذاری در بخش صنایع دریایی نیازمند فراهم ساختن شرایط لازم و همچنین مشارکت و همکاری بخش های خصوصی داخلی و خارجی است.
این مسئول در سازمان محیط زیست گفت : مطمئن هستم که با برگزاری این نمایشگاه به سمت سرمایه گذاری های بیشتری در این حوزه حرکت خواهیم کرد و با تکنولوژی هایی که شرکت های سرمایه گذار دارند می توان به توسعه این صنعت و رونق کشور کمک کرد.
وی تاکید کرد : از حوزه هایی که نیاز به سرمایه گذاری بیشتری در آن احساس می شود حوزه انرژی هایی تجزیه پذیر و توسعه گردشگری دریایی است که با این نوع سرمایه گذاری می توان از خطر انقراض گونه های مختلف زیستی جلوگیری و به بازسازی زیستگاه ها کمک کرد .
هشتمین نمایشگاه بین المللی صنایع دریایی و دریانوردی که از 27 مهر ماه فعالیت خود را در مرکز نمایشگاه های بین المللی کیش آغاز کرده امشب پس از چهار روز فعالیت به کار خود پایان می دهد.
این نمایشگاه با حضور 110 شرکت خارجی و 260 شرکت داخلی با هدف ارائه آخرین دستاوردهای صنعت دریا و دریانوردی برگزار شده است.
1630**1641/ 6075* خبرنگار : مریم زبان دان - انتشار دهنده :زهرا هجینی نژاد
کد N1527146

وبگردی