آفتاب
نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی:

۷۰ هزار میلیارد تومان متمم بودجه به دولت داده شد

۷۰ هزار میلیارد تومان متمم بودجه به دولت داده شد

دامغان - نماینده مردم دامغان در مجلس از تصویب ۷۰هزار میلیارد تومان متمم بودجه و ابلاغ آن به دولت خبر داد و گفت: ۲۰هزار میلیارد تومان با هدف اجرای طرح های عمرانی و پرداخت طلب پیمانکاران است.

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالفضل حسن بیگی شامگاه پنج شنبه در نشست بررسی مسائل و مشکلات شهرداری های شهرهای دامغان، دیباج، کلاته رودبار و امیریه با حضور معاون هماهنگی و امور عمرانی استاندار، مدیران کل راه و ترابری و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به میزبانی فرمانداری شهرستان، بدهکاری به پیمانکاران را یکی از مهمترین مشکلات دستگاه های اجرایی برای پیشبرد طرح های عمرانی ذکر کرد و افزود: برای این منظور و رفع بخشی از مشکلات در متمم بودجه دولت رقمی معادل ۲۰ هزار میلیارد تومان اختصاص پیدا کرد.  

وی به برگزاری جلسات همفکری و هم اندیشی مجلس شورای اسلامی و دولت در راستای رفع مشکلات کشور اشاره داشت و اضافه کرد: این جلسات کمک فراوانی را به دولت می کند که بتواند با اعتبارهای اختصاص داده شده در قالب بودجه و متمم به کارهای خود و پرداخت بدهکاری ها بپردازد.  

رئیس مجمع نمایندگان استان سمنان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود وحدت در بین نمایندگان استان با هدف رفع مشکلات مردم افزود: رفع کمبودها و مشکلات مردم مهمترین دغدغه این مجمع است و نگاه همه ما توسعه همه جانبه و متوازن استان است و در این زمینه وفاق و همدلی خوبی با نماینده ولی فقیه در استان و استاندار سمنان وجود دارد.  

حسن بیگی با تاکید بر اینکه تمام سعی و تلاش ما باید بر آن باشد تا مشکلات موجود به حداقل رسیده و در این راستا باید از تمام توان و ظرفیت ها استفاده شود، خاطر نشان کرد:اگر روستاهای ما آباد نشوند کشور نیز آباد نخواهد شد و برای بازگشت مردم به روستاها و رشد و توسعه آن باید دولت انگیزه های فراوانی را ایجاد کند.  

وی با انتقاد از اینکه برخی مسئولان برای اجرای طرح‌های عمرانی در روستاها از روستائیان مطالبه کمک مالی دارند، افزود: این چه ظلمی است که در حق روستائیان روا می دارید که برای اجرای طرح های عمرانی خود باید بخشی از هزینه ها را مردم متقبل شوند، این تفکر باید اصلاح شود.  

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی با اشاره اینکه محور واصلاتی دامغان - جندق - اصفهان به قتلگاهی برای مسافران و مردم محلی تبدیل شده است، اظهار داشت: اداره کل راه و ترابری یکی از دستگاه های فعال و پرکار در استان است که باید از خدمات و زحمات همه آنان و به ویژه راهداران تقدیر کرد اما می طلبد برای تکمیل طرح دو بانده شدن این محور اعتبارات لازم اختصاص یابد تا دیگر شاهد این حجم تلفات جاده ای نباشیم.  

حسن بیگی همچنین با انتقاد از ادغام وزارت راه و ترابری و مسکن و شهرسازی در دولت های قبلی اظهار داشت: ادغام این دو وزارتخانه حرکتی اشتباه بود چون باعث کند شدن کارها در این دو حوزه شده است که نمونه آن دعوت نمایندگان از وزیر راه و شهرسازی در طول هفته در مجلس و پاسخگویی به سوالات بی‌شمار نمایندگان است.  

وی با اشاره به بحث ترمیم کابینه از سوی دولت و تغییر سه وزیر نیز افزود: این امر بسیار دیر هنگام صورت گرفت و باید زودتر از این انجام می گرفت.  

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی همچنین خاطر نشان کرد: دولت باید برای سه وزیر و دو تن از معاونان خود که هیچگونه همراهی و همکاری با مجلس شورای اسلامی ندارند فکری بکند.  

حسن بیگی در خاتمه با تاکید بر اینکه تمام سعی و تلاش مجلس شورای اسلامی بر همراهی و همکاری با دولت است، تصریح کرد: دولت نیز باید بر تقویت این مهم بیش از گذشته تلاش کند.  

کد N1527101

وبگردی