آفتاب
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی عنوان کرد،

10 هزار و 200 میلیارد ریال ارزش تولید سالانه کشاورزی استان آذربایجان شرقی

10 هزار و 200 میلیارد ریال ارزش تولید سالانه کشاورزی استان آذربایجان شرقی

تبریز-ایرنا- رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: ارزش 6 میلیون تن تولید کشاورزی استان در سال اعم از دامی و کشاورزی 10 هزار و 200 میلیارد ریال است.

به گزارش ایرنا، کریم مهری شامگاه پنجشنبه در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان با اشاره به اهداف کمی و اعتبارات مورد نیاز پروژه های اقتصاد مقاومتی استان در سال 1395 گفت: افزایش تولید گندم، سیب زمینی ، دانه های روغنی ، حبوبات، پنبه، جو، درت دانه ای، گوشت قرمز و شیر و گوشت طیور از جمله این اهداف است.
وی ادامه داد: از مهرماه سال 1393، طرح پهنه بندی روستاهای استان برای اولین بار در سطح کشور، با هدف اجرایی کردن و تحت پوشش قرار دادن برنامه های زراعی، باغی و دامی، ارتباط مستقیم تولیدکنندگان با دستگاه اجرایی و نیز افزایش ضریب نفوذ دانش در عرصه های تولید آغاز شده است.
مهری اظهار کرد: از سال گذشته طرح پهنه بندی روستاها با فعالیت حدود یکهزار نفر از کارشناسان کشاورزی سازمان در 60 مرکز و دفتر خدمات در حال اجراست.
وی با اشاره به اینکه دو هزار و 267 نفر در سامانه بهین یاب (بخش کشاورزی) ثبت نام کرده اند، افزود: 777 طرح به کارگروه ارائه شده که از این تعداد 756 مورد مصوب و به بانک ها معرفی شده اند و از این تعداد 107 مورد تسهیلات دریافت کرده اند.
وی با اشاره به اجرای طرح جامع و شبکه های فرعی آبیاری و زهکشی رودخانه های مرزی استان آذربایجان شرقی گفت: افزایش درآمد سالیانه بعد از اجرا و بهره برداری پروژه های مرزی استان افزون بر چهارهزار و 460 میلیارد ریال خواهد بود.
خبرنگار: مینا بازگشا** انتشاردهنده:محسن تهوری
6120/518 * شبس * 1574
کد N1526934

وبگردی