آفتاب

پنج مرکز علوم اعصاب در ایران دایر است

پنج مرکز علوم اعصاب در ایران دایر است

مشهد- ایرنا- رئیس مرکز علوم هیات علمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: پنج مرکز علوم اعصاب هم اینک در سطح ایران در شهرهای تهران، تبریز، کرمان و مشهد دایر است.

دکتر سیدعلی حسینی عصر پنجشنبه در مراسم بهره برداری از نخستین مرکز علوم اعصاب شمال شرق کشور در مشهد افزود: دانش علوم اعصاب یکی از 10 دانش قابل توسعه و مورد نیاز در ایران است که مسئولیت توسعه آن بر عهده دانشگاه علوم پزشکی مشهد گذاشته شده است.
مسئول هماهنگ کننده وزارت بهداشت در منطقه 9 آمایشی استانهای خراسان ادامه داد: پنج ماموریت ویژه از سوی وزارت بهداشت بر عهده دانشگاه علوم پزشکی مشهد به عنوان قطب منطقه 9 آمایشی کشور گذاشته شده که گسترش و توسعه علوم اعصاب یکی از آنها است.
وی گفت: وزارت بهداشت انتظار دارد دانشگاه علوم پزشکی مشهد به عنوان الگو بتواند دانش علوم اعصاب را در کشور، منطقه و جهان به عنوان ماموریت ویژه توسعه دهد.
دکتر حسینی افزود: سال 94 وزارت بهداشت 50 ماموریت را برای دانشگاههای علوم پزشکی در قالب برنامه آمایش سرزمین تصویب کرد که به هر دانشگاه بر اساس قابلیت و توانمندی پنج ماموریت داده شده است.
وی در ادامه همچنین گفت: دانش علوم اعصاب یک حوزه بین رشته ای است که مغز و اعصاب، علوم پایه و بالینی، روانشناسی، روانپزشکی، توانبخشی، فیزیوتراپی، کار درمانی، گفتار درمانی و جراحی مغز و اعصاب را در برمی گیرد.
او افزود: با توجه به شیوع بیماریهای مرتبط به رشته های علوم اعصاب مانند استرس و اضطراب در جامعه، توسعه این رشته برای پیشگیری و درمان بیماریهای مرتبط ضروری است.
نخستین مرکز علوم اعصاب شمال شرق کشور امروز طی مراسمی در دانشکده پزشکی مشهد بهره برداری شد.
3027/ 3404** خبرنگار: مریم انجیدنی**انتشاردهنده: محسن اسماعیلی
کد N1526933

وبگردی