آفتاب

صادرات چقدر سود دارد که پول آنها را با تاخیر می‌دهیم

صادرات چقدر سود دارد که پول آنها را با تاخیر می‌دهیم

ایلنا: وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: مطابق قانون بایستی ظرف مدت یک ماه مالیات بر ارزش افزوده مسترد شود اما این کار صورت نمی‌گیرد مگر صادرات چقدر سود دارد که پول آن‌ها را با تاخیر می‌خواهیم پرداخت کنیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم روز ملی صادرات که با حضور رئیس جمهور، وزیر کشاورزی و فعالین حوزه اقتصادی در سالن همایش اجلاس سران در حال برگزاری است گفت: این روز را در شرایطی جشن می‌گیریم که برای اولین بار در فضای پسابرجام به سر برده و آن را تجربه می‌کنیم.

محمدرضا نعمت‌زاده ادامه داد: با پیگیری ساعت به ساعت رئیس جمهور و تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای توانستیم در فضای پسابرجام قرار بگیریم و وارد دنیای آزاد شویم.

وی ادامه داد: ما باید از این شرایط استفاده کنیم و از قید و بندی که به سبب تحریم‌ها به وجود آمده بود و اکنون دیگر آن‌ها وجود ندارند کمال استفاده را ببریم.

نعمت‌زاده تصریح کرد: صادرات امروز یک اختیار نیست بلکه الزام است. امروز نسبت تجارت خارجی به تولید ناخالص داخلی یکی از شاخص‌هایی است که کشور‌ها بر روی آن تمرکز می‌کنند.

وزیر صنعت اظهار داشت: ما در سال ۱۳۵۶ چهل میلیون دلار صادرات غیر نفتی داشتیم که معادل چهار درصد اقتصاد کشور بود اما امروز علی‌رغم گذر از جنگ تحمیلی و تحریم‌ها آن را به ۷۰ درصد رسانده‌ایم و توانستیم ۴۲ میلیارد دلار صادرات داشته باشیم اما باید این را قبول کنیم که این عدد می‌توانست امروز ۲۰۰ میلیارد دلار باشد.

نعمت‌زاده با اشاره به قوانین حاکم بر کشور گفت: مطابق قانون بایستی ظرف مدت یک ماه مالیات بر ارزش افزوده مسترد شود اما این کار صورت نمی‌گیرد مگر صادرات چقدر سود دارد که پول آن‌ها را با تاخیر می‌خواهیم پرداخت کنیم.

نعمت‌زاده تصریح کرد: در بخش صادرات پتروشیمی، سیمان، سرامیک و مصالح ساختمانی کشور موفق عمل کرده‌ایم به طوری که در سال ۹۳ بیست میلیون تن سیمان صادر کرده‌ایم و توانستیم رتبه اول را از این حیث به دست آوریم.

کد N1526926

وبگردی