آفتاب

تولید رقابت‌پذیر پشتوانه صادرات است

تولید رقابت‌پذیر پشتوانه صادرات است

ایلنا: رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: صادرات موفق باید پشتوانه تولید موفق داشته باشد؛ تا تولید رقابت‌پذیر نباشد صادرات موفقی نخواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، رئیس اتاق بازرگانی ایران در همایش روز ملی صادرات با اشاره به اینکه این روز فرصتی است که توان اقتصادی خود را در حوزه صادرات ارزیابی کنیم، گفت: صادرکنندگان ما علی‌رغم داشتن مشکلات فراوان و در سال‌هایی که اوج محدودیت‌های بین‌المللی بر اقتصاد کشور ما حاکم بود باز هم به فعالیت خودشان ادامه دادند.

غلامحسین شافعی با اشاره به صحبت‌های رئیس جمهور در خصوص کشورهای شرق آسیا گفت: امروز با توجه به تلاش‌هایی که تیم دیپلماسی ما انجام داده غل و زنجیر تحریم برداشته شده است اما با این وجود صادرکنندگان ایرانی نمی‌توانند در مقابل صادرکنندگان شرق آسیا از توان خاصی برای صادرات برخوردار باشند.

وی تصریح کرد: ما در این چند ساله از تکنولوژی روز دنیا به سبب تحریم‌ها محروم بودیم اما اگر امروز نیز قرار است همان قوانین قبلی در تجارت کشور حاکم باشد نباید انتظار زیادی برای بالا رفتن عدد صادراتی خود داشته باشیم. ما باید قبول کنیم که کشور در شرایط ویژه‌ای قرار دارد و بر همین اساس نیازمند توجه ویژه‌ای نیز است.

شافعی تصریح کرد: صادرات موفق باید پشتوانه تولید موفق داشته باشد؛ تا تولید رقابت‌پذیر نباشد صادرات موفقی نخواهیم داشت.

شافعی در پایان گفت: پنج سال پیش سندی برای توسعه صادرات تدوین شد اما امروز تقاضای ما این است که این سند مورد بررسی مجدد قرار بگیرد و اقتصاد مقاومتی و احکام برنامه ششم در آن قرار داده شود تا بتوانیم پیشرفت لازم را در حوزه صادرات داشته باشیم.

کد N1526923

وبگردی