آفتاب

وزیر کشور: اقتصاد مقاومتی را باید در عمل معنی کنیم/مسلمین دنیا از ما انتظار کمک دارند

وزیر کشور: اقتصاد مقاومتی را باید در عمل معنی کنیم/مسلمین دنیا از ما انتظار کمک دارند

ایسنا نوشت: وزیر کشور گفت: به عنوان ملت مسلمان انقلابی کسر شأن است که به دلیل وابستگی به نفت با کوچکترین تهدید اقتصادی دچار مشکل شویم.

عبدالرضا رحمانی فضلی در آیین هفتمین سالگرد شهدای وحدت (سرداران شهید شوشتری و ‌محمد زاده) و چهارمین سالگرد شهادت شهید حاج‌حبیب لک‌زایی در زاهدان اظهار کرد: تعهد ما به شهدا بالاست، مسلمین دنیا از ما انتظار کمک دارند، از ما انتظار ارائه الگوی مناسب دارند و می‌خواهند در برابر ظلم و جور استکبار از آن‌ها حمایت کنیم. این مسیر را می‌توان با شناخت درست، برنامه‌ریزی‌های مناسب و اقدامات به موقع به آن‌ها نشان داد.

وی در بخشی از سخنانش با بیان این‌که «اقتصاد مقاومتی را باید در عمل معنی کنیم»، اظهار کرد: به عنوان ملت مسلمان انقلابی، کسر شأن است که به دلیل وابستگی به نفت با کوچکترین تهدید اقتصادی دچار مشکل شویم. آب‌های آزاد و ارتباط با کشورهای منطقه و مسابقه کشورهای مختلف برای سرمایه‌گذاری در چابهار، مرز، نیروی انسانی، خطوط ریلی و خطوط هوایی از بزرگترین ظرفیت های سیستان و بلوچستان است.

وی با بیان این‌که «باید در راستای تقویت انقلاب اسلامی و اعتلای راه شهدا به این مناطق برسیم»، افزود: شهدای استان برای تحقق این موضوع به شهادت رسیده‌اند. اگرسیستان و بلوچستان در مسیر فعلی با سرعت وشتاب بیشتری پیش برود ظرف 10 سال آینده این استان به محور اصلی توسعه و تجارت شرق کشور تبدیل خواهد شد.

وزیر کشور هم‌چنین گفت: بزرگترین چالش ما در سیستان و بلوچستان مشکل آب و ریز گردهاست که باید با توجه جدی بر طرف شود.

وی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در استانداری سیستان و بلوچستان، افزود: بزرگترین چالش ما در این است که مشکل اب با افغانستان را بر طرف کنیم. نمایندگان این استان در مجلس شورای اسلامی باید پیگیری کنند تادرصدی از عایدات ستاد مبارزه با مواد مخدر برای سیستان و بلوپستان هزینه شود و این موضوع یک قانون شود، که اگر این‌گونه شود، ما با 100 درصد آن موافقیم.

وی افزود: با توجه به این‌که سیستان و بلوچستان دومین استان حاشیه‌نشین کشور است، بررسی و ساماندهی مشکلات حاشیه نشینی آن در اولویت مسئولان دولت قرار دارد.

رحمانی فضلی با اشاره به امنیت سیستان و بلوچستان، گفت: امروز دیگر سیستان و بلوچستان مشکلات امنیتی ندارد، مشکلاتی که پیش از این در سیستان و بلوچستان حاکم بود، امروز در حال پشت سر گذاشته شدن است

29219

کد N1526913

وبگردی